İki yıldır üst üste Forbes’un “En Değerli Markalar 2018” global listesine giren tek Çin markası olan Huawei, listedeki yükselişini sürdürdü. 2017 yılında listeye 88. sıradan giren şirket, hızla artan marka değeri ile 2018 yılında 79. sıraya yükseldi.
Şirket, 2017 yılında Mate, P ve Nova serilerinin öne çıktığı geniş ürün yelpazesi ile hızlı bir global büyüme elde etti. Pazara sunulan P10 ve Mate10 serileri ile itibarını ve üst seviye pazardaki etkisini güçlendirdi. En moda tüketici trendlerine vurgu yapan Nova 2s de gençlerin beğenisini kazandı. 2018 yılı Mart ayında pazara sunduğu P20 serisi de; benzersiz ve yenilikçi Leica üçlü kamera, göz alıcı tasarım ve yapay zeka özellikleri ile büyük başarı elde etti.
Huawei’den büyük başarı
Şirket yıllık raporuna göre şirketin 2017 yılı Ar-Ge yatırımı, 89,7 milyar RMB olarak gerçekleşti. Bu rakam şirket gelirinin yüzde 14,9’una denk geliyor. Son 10 yıldaki toplam Ar-Ge harcamaları da 394 milyar RMB’nin üzerine çıktı. 31 Aralık 2017 itibariyle şirket toplam 74.307 patent aldı, 64.091 Çin patenti için başvuru yaptı ve yüzde 90’dan fazlası buluş patenti olmak üzere 48.758 yabancı patent başvurusunda bulundu.
İlginizi çekebilir
İşte P20 Pro