Akıllı telefon tarafının gündemden düşmeyen ismi Huawei, Amerika ambargosu altında önemli bir başarı ile karşımıza çıktı.
Yapılan resmi açıklanan göre Huawei lider global marka endeksindeki konumunu güçlendirdi ve marka değerini de artırdı. BrandZ’in, WPP’nin araştırma kolu Kantar tarafından yıllık yayınlanan “En Değerli 100 Küresel Marka” çalışması, marka değerinde yüzde 8’lik bir artışla Huawei’yi 47. sıraya (geçtiğimiz yıldan bir sıra yüksek) yerleştiriyor. Huawei 4 yıldır ilk 50’deki yerini güçlendirerek korumaya devam ediyor. Önde gelen analiz firması IDC’nin en son “Dünya Çapında Mobil Cihazlar” raporunda da belirttiği gibi, Huawei sevkiyatlarında yüzde 50’den fazla yıllık büyüme kaydeden tek firma oldu. Ayrıca, firmanın odağını mobil cihazlar dünyasındaki gücünü artırmaya yöneltmesiyle lider ile aradaki mesafeyi kapattığı ve iki numaralı pozisyonunu güçlendirdiği de raporda yer alıyor. IDC’ye göre Huawei, şu anda akıllı telefon kategorisindeki küresel pazar payının yüzde 19’una sahip ve 2019’un ilk çeyreğinde sevkiyat hacimlerinde artış yaşayan tek akıllı telefon satıcısı oldu. Huawei’nin başarısı, küresel tüketici ekonomisinde başarılı olan Çinli markaların daha geniş bir yönelimine ışık tutuyor. BrandZ’in raporuna yeni giren dokuz şirketten dördü Çin menşeili ve şu anda ilk 100’de 15 Çinli şirket var.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Huawei geleceği için önemli adımlar atıyor
Burada özellikle firmanın HongMeng isimli kendi işletim sistemi merak uyandırıyor. Ekim ayı gibi geleceği söylenen işletim sistemi, sadece telefon değil tablet, akıllı saat ve bilgisayarlar için de geliştiriliyor.
İlginizi Çekebilir
Yeni modeller için heyecanlandıran ekran altı kamera teknolojisi