Huawei’den Ar-Ge çalışmalarına 45 milyar dolar yatırım

08 Aralık 2017 09:23

Son dönemde tanıttığı akıllı telefon modelleri ve global ölçekte yaptığı iş birlikleriyle adından sıkça söz ettiren Huawei; Amerika Birleşik Devletleri, Almanya, İsveç, Rusya, Hindistan ve Çin’de 15 Ar-Ge merkezine sahip. Buna ek olarak markanın dünya çapında 36 ortak inovasyon merkezi ve 45 eğitim merkezi var. Marka gücünü, dünya genelinde etkin olarak Ar-Ge çalışmalarında yer alan yaklaşık 70 bin çalışanından alıyor. Bu rakam Huawei’nin küresel iş gücünün neredeyse yarısına –yüzde 45‘ten fazlasına– denk geliyor.

Markanın Ar-Ge çalışmalarındaki aktif çalışan sayısının ötesinde son 10 yılda yapılan yatırım da fazlasıyla etkileyici. Açıklanan rakamlara göre yapılan Ar-Ge yatırımı 45 milyar dolar. Buna karşılık Huawei Tüketici İş Birimi, akıllı telefonlarda 0,6 oranında bir büyüme öngören IDC’nin tahminlerinin ötesinde bir performans göstererek 2017’de 179 milyon ciro ile ve bir önceki yılın aynı dönemine göre akıllı telefonda yüzde 29’luk bir büyüme oranı sağladı. Tüm bu büyüme, etkilerini küresel marka değerinde de gösteriyor. Huawei, Interbrand’ın “En Değerli 100” küresel marka listesinde 2016 yılında 72. sıraya yükseldi; öyle ki bir önceki yıla 16 basamak artış söz konusu. Buna ek olarak Huawei, yine bir önceki yıla göre, 20 basamak yukarı çıkarak 2016 yılında da Brand Z tarafından en değerli 100 marka arasında yer aldı.

2.390 patent başvurusu

170’ten fazla ülkede mevcut olan Huawei ürün ve hizmetleri, dünya nüfusunun üçte biri tarafından kullanılıyor. Avrupa Patent Ofisi’nin (EPO) 2016 yıllık raporuna göre; Huawei, geçtiğimiz yıl 2.390 patent başvurusu ile bir önceki yıla göre, iki basamak yukarı çıkarak Avrupa’da 2. sıraya yerleşti. Bu süreçte markanın yaklaşık 1.000 patent başvurusu kabul edildi.

Paylaş