Geride bıraktığımız 2022’de belirsizliklik ve problemlere rağmen büyüme yakalamayı başaran Hyundai, rekor niteliğinde paylara ulaştı.
Otomobil üreticilerinin 2022 karneleri kendisini göstermeye devam ediyor. Bazı isimlerde tedarik sıkıntılarının etkisiyle gerilemeler karşımıza çıkarken, Hyundai cephesinde bu süreç her şeye rağmen yükselişle sonuçlandı. Son zamanlarda geliştirdiği yeni teknolojiler ve güçlü ürün gamıyla tüm dikkatleri üzerine çeken Hyundai, başarılı satış sonuçlarıyla da sektör genelindeki ortalamasını yükseltti. Güney Koreli üretici, 2022 yılında Avrupa’da 518.566 adet satarak yüzde 4,6’lık bir pazar payına ulaştı. Bu satışların 126 binlik kısmını elektrikli modellerin oluşturması da dikkat çekici. Satışlarının yüzde 21’i EV modeller olan Hyundai, grup olarak Avrupa’da 200 binden fazla tamamen elektrikli (BEV) araç satmış oldu. Bu kapsamda IONIQ 5 ve IONIQ 6’nın global satışları ise 100 bin adet seviyesine ulaştı.
Global satışları yüzde 1,4 artışla 3,94 milyon adede ulaştan marka, buna ek olarak; Almanya, İspanya, İtalya, Fransa ve Birleşik Krallık’taki rekor performanslarla da pazar payları büyümeye devam etti. Hyundai, asıl önemli yükselişini ise İspanya’da gösterdi ve yüzde 7,3 gibi rekor bir pazar payına ulaştı. Bu rakam 59.503 adet yeni trafiğe çıkan modelle geldi. İngiltere pazarı da Hyundai için önemli bir başarı anlamına geliyor. yüzde 5’lik bir pazar payı yakalanan bölgede toplam 80.419 adetlik satış bildirildi. Bu satış adeti, Birleşik Krallık’taki bugüne kadarki en yüksek pazar payı olarak tarihe geçiyor.
İlgili video
Ioniq 6