Kona ve Ioniq 5 ile büyük çıkış yaklayan Hyundai, Avrupa merkezli pazar payını da artırarak emin adımlarla yola devam ediyor.
Ioniq 5 ile 2021 yılında dahil olduğu hemen her yarışmada ödüllerin en iddialı ismi olarak dikkat çeken Hyundai, sıfır emisyonlu araçlarının satışlarında da zirveye oynamaya başladı. Her geçen gün giderek artan elektrikli otomobil taleplerine en hızlı şekilde cevap vermek üzerine gelişmeye devam eden Güney Koreli üretici, 2022’nin ilk iki ayında 74.661 adet araç satarak Şubat 2021’e göre yüzde 102’lik bir artış gösterdi. Özellikle KONA Elektrik ve IONIQ 5 ile tüm dikkatleri üzerine çeken Hyundai, güçlü ve büyüyen model portföyüne hibrit versiyonları da ekledi. Hyundai, 2021’in aynı dönemine kıyasla yüzde 28,8’lik bir artış göstererek pazar payını da yüzde 4.6 seviyesine çıkardı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Hyundai için Avrupa’da en popüler isim Tucson
Markanın yılın ilk iki ayında Avrupa’da en popüler modeli ise satışların yüzde 29,3’ünü oluşturan Tucson. Satışların yüzde 21,4’ünü Kona ve geri kalan yüzde 11,1’ini ise üretimi Türkiye’de gerçekleştiren i20 gerçekleştirdi. Şu anda Hyundai’nin Avrupa’daki amiral gemisi olan BEV modeller ise satışların yüzde 10,3’ünü oluşturuyor. Türkiye’de de elektrikli modellerinin satışına hibrit ve tamamen elektrikli KONA ile devam ederken çok yakın bir gelecekte IONIQ 5 modelini de mevcut ürün gamına eklenecek. Marka, bir önceki yılın aynı dönemine göre kendi satış performansını geçmekle kalmadı, aynı zamanda sektör trendinden daha iyi bir performans sergiledi.