reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai IONIQ

Hyundai, ABD’de 200 binden fazla elektrikli aracını geri çağırdı

Güney Kore merkezli otomobil devlerinden Hyundai, ABD’de tam 200 binden fazla elektrikli aracını geri çağırmak zorunda kaldı.

Hyundai IONIQ 5, IONIQ 6, Genesis GV60, GV70, G80 ve Kia EV6 gibi araçları kapsayan geri çağırmanın arkasında bir güç kaybı sorunu yer alıyor. Paylaşılan bilgilendirmelerde yaşanan sorun, bahsi geçen araçlardaki entegre şarj kontrol ünitelerine dayandırılıyor. Bunların hasar görebildiği ve 12V aküyü şarj edemeyerek sürüş gücünün tamamen kaybolmasına yol açabileceği aktarılıyor. Hyundai’nin elektrikli araçlarında motor ve klimayı çalıştıran bir yüksek voltajlı batarya ve lambaları, silecekleri ve ses sistemini çalıştıran bir 12V akü bulunuyor. Yaşanan arıza, araç hareket halindeyken aniden güç kaybedebileceğinden sürücüler için önemli bir güvenlik riski oluşturuyor ve bu yüzden sürücülerin hemen servis merkezlerine gitmesi tavsiye ediliyor. ABD için bu yılki ikinci büyük geri çağırmayı yapan Hyundai, şimdilik diğer ülkeler için bir geri çağırma yapmıyor.

Şirketten gelen en son elektrikli yedi kişilik Hyundai IONIQ 9 olmuştu. Diğer IONIQ modelleri gibi fütüristik bir çizgisi bulunan Hyundai IONIQ 9, yedi kişilik dev bir aile arabası olarak çok geniş bir kesime hitap ediyor. Yeni model hakkında bir açıklama yapan Hyundai Türkiye, “Üç sıralı bir oturma düzenine sahip IONIQ 9, böylece geniş bir EV arayan kullanıcılar için oldukça çekici bir seçenek olarak bir adım öne çıkıyor. Bireysel ihtiyaçlara hitap eden etkileyici bir iç mekan ve teknolojik özelliklerle dolu olan otomobil, ayrıca geniş bir evin salonundaymış gibi bir his uyandırıyor. Eliptik malzemelerle hazırlanan iç mekan, sakinleştirici tonlarla da karakterize edilmiş. Panoramik tavandan gelen doğal ışık ise kabine dingin ve doğal bir his sağlıyor.” dedi.

Hyundai Türkiye’nin 0’dan 100 km/s hıza 5,2 saniyede çıkabilen araç hakkında verdiği teknik bilgiler ise şöyle oldu:Hyundai IONIQ 9, iyileştirilmiş verimlilik için iki aşamalı bir invertöre yer veriyor. Hyundai’nin yenilikçi E-GMP mimarisiyle desteklenen bu sistem, motor sesini azaltmaya yardımcı olurken aynı zamanda iyileştirilmiş akustik lamine cama ve A sütunu alanında güçlendirilmiş bir plakaya da yer veriyor. Kabin içindeki yol ve rüzgar gürültüsünü, titreşimi ve sertliği (NVH) ortadan kaldırmaya yardımcı olan bu sistemle birlikte oldukça sessiz olan IONIQ 9, uzun süreli yolculuklarda maksimum ev konforunu sunuyor.

Gelişmiş PE sisteminin yüksek voltajlı ve zemine monte NCM lityum iyon pili, 110,3 kWh sistem enerjisi sunuyor. IONIQ 9’un düşük sürtünme katsayısı, gelişmiş platformu ve pil teknolojileri sayesinde 620 km’lik (19 inç ile – WLTP) bir menzil elde edilirken ayrıca 194 Wh/km’lik bir enerji tüketimine ulaşması bekleniyor. IONIQ 9, 350 kW şarj cihazı kullanarak sadece 24 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj olanağı sunarken, platformun araçtan yüke (V2L) kolaylık özelliği ve 400V/800V çoklu şarj kabiliyeti de aracı daha da cazibeli hale getiriyor.

Long-Range RWD (Uzun Menzil- Arkadan İtiş) modeli, 160 kW’lık arka motorla desteklenirken buna ek olarak 70 kW’lık ön motora da sahip. “Performance AWD (Performans – Dört Çeker)” modelleri ise hem önde hem de arkada 160 kW’lık motorlarla donatılmış.

Performans modeli, 0’dan 100 km/s hıza sadece 5,2 saniyede ulaşırken, uzun menzilli AWD varyantı ise 6,7 saniyede ulaşıyor. Uzun Menzilli RWD versiyonu da bu hıza 9,4 saniyede ulaşıyor. Sollama gibi orta menzilli hızlanma esnasında performans modeli 80’den 120 km/s hıza sadece 3,4 saniyede ulaşıyor. Uzun Menzilli AWD varyantı ise bunu 4,8 saniyede gerçekleştirirken, Uzun Menzilli RWD versiyonu da 6,8 saniyede ulaşıyor.

IONIQ 9, bu etkileyici performansını bir karavan çekme gibi yeteneklerle de destekliyor. Römork modunda, araç römorkun ağırlığını otomatik olarak algılıyor ve öngörülen menzili buna göre ayarlıyor. Bu özellik, optimum performans için sabit 50:50 ön-arka motor torku dağıtım oranını koruyor. Avrupa’da satışa sunulacak IONIQ 9 modelleri, 2.500 kg’a kadar çekme kapasitesine sahipken, Kuzey Amerika modelleri ise 2.267 kg çekme kapasitesine sahip.”

Hyundai haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X