Hyundai, Active Air Skirt isimli yeni teknolojisi ile elektrikli araç menzillerini artıracak, sürüşü iyileştirecek [Video]

23 Ocak 2024 16:33

ARGE’ye çok ciddi para harcayan Hyundai, geliştirdiği Active Air Skirt adını verdiği yeni teknolojisi ile elektrikli araç menzillerini artıracak, sürüşü iyileştirecek.

Hyundai, Active Air Skirt adını verdiği bu elektrikli otomobil modellerine odaklanan teknolojiyi şu an aktif olarak test ediyor ve gelecekte gerçekten kullanmak adına çalışmalar yapıyor. İleride Kia ile Genesis marka elektrikli araçlarda da göreceğimiz bu teknoloji kapsamında firma, aracın ön tamponu altına 80 km/s hız geçildikten sonra otomatik olarak açılan iki farklı kanatçık ekliyor. Bu kanatçıklar aşağıya doğru iniyor ve yüksek hızlı sürüş sırasında özel hava yönlendirmesi yaparak, aerodinamik direnci en aza indirerek elektrikli araçların sürüş menzilini ve dengesini artırabiliyor. Gerçek testlerin gerçekleştirildiği Genesis GV60’ın sürtünme katsayısını / sürüklenme katsayısını yüzde 2,8 oranında (Cd 0,008 oranında) azalttığı aktarılan teknoloji, 200 km/s hızda dahi görev yaparak daha dengeli ve güvenli bir sürüş vadediyor. Şu aşamada araç menzillerine sadece 6 km’lik bir ekstra ekleme yapabildiği söylenen ancak üzerinde çalışmalar aktif olarak devam eden sistem, gerçek kullanımda beklentileri daha da aşan ufak ancak önemli bir çözüm olabilir.

Hyundai bu aralar başka ilginç teknolojilerle de gündeme geliyor. Örneğin ilk gösterimi aylar önce yapılan Hyundai Mobis imzalı e-Corner teknolojisi, CES 2024 fuarında Mobion isimli bir konsept ile sergilenmişti. Bu sistem geçtiğimiz aylarda sayfanın altındaki videoda elektrikli Ioniq 5 üzerinde karşımıza çıkarılmıştı. Daha sonra ise yine aşağıda izleyebileceğiniz yeni bir video gelmişti. Yine özel modifiye edilen Ioniq 5’in merkezde yer aldığı yeni videoda sistem gerçek yol şartlarında test edilirken gösteriliyordu. CES 2024 kapsamında Mobion konsepti temelinde fiziksel olarak sergilenen ve bunun için yine aşağıda izleyebileceğiniz yeni videolar paylaşılan etkileyici e-Corner teknolojisi, sizin de görebileceğiniz üzere gerçekten çok büyük bir park kolaylığı getiriyor.

Bu teknoloji üzerinden geçmek adına her lastiğe bir elektrik motoru konulması üzerine kuruluyor ve farklı tipteki elektrikli araçlara uyum sağlayabiliyor. Kurulan altyapı sayesinde prototip Ioniq 5’teki dört tekerlek de 90 derece dönebiliyor, bu sayede inanılmaz yüksek bir hareket kabiliyeti elde edilebiliyordu. Bu altyapıya sahip bir araç, olduğu yerde 360 derece dönebiliyor ya da tamamen yan şekilde de yol alabiliyor. Buna yengeç sürüş modu adını veren firma, altyapının çapraz yol alınmasına izin verdiğini de belirtiyor.

Bazı başka üst düzey elektrikli otomobil modellerinde de gördüğümüz bu imkanlar, Hyundai Mobis sayesinde herkese yönelik araçlara da getirilecek izlenimi oluşturuyor. Özellikle trafik yoğunluğunun çok yüksek olduğu büyük şehirler için çok faydalı görünen e-Corner altyapısı, ilginç görünen “pivot dönüş” altyapısı ile sadece arka lastikleri 90 derece döndürerek hareket de sunuyor.

Bu da ilginizi çekebilir: Hyundai imzalı otomatik çalışan şarj robotu

Paylaş