Aynı grup içerisinde yer alan ikin B SUV modeli Hyundai Bayon ve Kia Stonic, öne çıkanlarıyla karşı karşıya.
Bugün sürpriz bir şekilde detaylı fiyat listesi duyurulan Bayon ile birlikte, Hyundai grubunun B-SUV segmentindeki eli güç kazandı. Kia tarafının hatırı sayılır süredir Stonic ile ön plana çıkmaya çalıştığı rekabete dahil olan Bayon, Türkiye’de üretilmesinden ötürü bizim için başka bir noktada konumlanıyor. Hyundai’nin bu segmentte Türkiye’de ürettiği ilk model konumunda olan Bayon, radikal tasarım diliyle son dönemlerde markasının yakaladığı farklılaşma çabasını yansıtırken, Stonic ise geleneksel Uzak Doğu genleriyle yoğurulmuş bir kompakt SUV modeli konumunda. Bayon üzerindeki fiyat sırlarının ortadan tamamen kalkmasıyla birlikte bu ikiliyi karşı karşıya getirerek farklarını konuşmak hiç fena bir fikir değil. Dilerseniz ilk olarak fiyatlardan başlayalım.
Hyundai Bayon fiyat listesi
Bayon için kısa süre önce açıklanan detaylı fiyat listesi şu şekilde;
BAYON 1.4MPI 6 MT Jump (Benzinli) – 201.900 TL
BAYON 1.4MPI 6 AT Style (Benzinli) – 223.400 TL
BAYON 1.4MPI 6 AT Style Design (Benzinli) – 225.400 TL
BAYON 1.4MPI 6 AT Elite (Benzinli) – 282.000 TL
BAYON 1.0T 7 DCT Style (Benzinli) – 296.000 TL
BAYON 1.0T 7 DCT Elite Bose (Benzinli) – 326.000 TL
BAYON 1.0T 48V 7 DCT Elite (Benzinli) – 323.000 TL
2021 Kia Stonic fiyat listesi
Markanın resmi kaynakları tarafından haziran ayı özelinde paylaştığı liste şu şekilde;
STONIC 1.2L 84 PS Manuel Benzin Cool – 190.900 TL
STONIC 1.4L 100 PS Otomatik Benzin Cool – 222.900 TL
STONIC 1.4L 100 PS Otomatik Benzin Elegance Konfor 231.600 TL
STONIC 1.4L 100 PS Otomatik Benzin Elegance Design Pack 231.600 TL
STONIC 1.4L 100 PS Otomatik Benzin Prestige 296.900 TL
Rakamlarla Bayon ve Stonic arasındaki farklar
Yukarıdaki tabloya baktığımızda fiyat bazında her iki modelin de benzer kullanıcı kitlesine erişme potansiyelinde olduğunu görüyoruz. Özellikle yüzde 50’lik vergi dilimlerinde olmaları ve otomatik şanzıman unsuru, gerek Stonic gerekse Bayon’u ilgide tutma potansiyeli taşıyor. Fiyatları da birbirine yakın olan modellerden Bayon’un versiyon çeşitliliği olarak daha zengin olması şüphesiz elini güçlendirecek. 1,4 litrelik atmosferik motorla birlikte 1.0 benzinli ve 48V mild hybrid kombinasyonları farklı kitleleri yakalamada ön olanda olacak. Bayon’un özellikle 1.0 turbo ile daha güçlü olduğunu söylemek gerekiyor.
Bir otomobil seçerken ebatsal veriler de şüphesiz doğrudan karar verici etmenler arasında. Aynı segmentte ve aynı aks mesafesine sahip olan bu iki otomobil, bu bölümde bazı noktalardan ayrışıyor. İlk olarak Bayon’a baktığımızda; 4.180 milimetre uzunluk, 1.775 milimetre genişlik ve 1.500 milimetre yükseklik değerlerine sahip olduğunu görüyoruz. Stonic’te ise bu değerler; 4.140 milimetre uzunluk, 1.760 milimetre genişlik ve 1.520 milimetre (17 inç jant ile) şeklinde. Bu bölüme baktığımızda Bayon’un Stonic’ten ebatsal olarak ufak da olsa daha ileride konumlandığını görüyoruz. Bu farklar bagaj hacminde ise radikal şekilde hissediliyor. Stonic kullanıcılarına 352 litrelik bagaj hacmi sunabilirken, Bayon 411 litre ile çok daha tatminkar bir alan vadediyor.
Hyundai Bayon ve Kia Stonic için donanımlar ne söylüyor?
Bayon da Stonic de güncel pazarın beklentilerini karşılayacak donanımlara sahip. Lakin Bayon’un daha yeni bir otomobil olmasından ötürü beraberinde getirdiği bazı avantajların var olduğu da aşikar. Bunu en çok kokpitte hissedecek olan kullanıcılar, i20’den tanıdık oldukları konsolda daha modern bir deneyimle karşılaşacak. Bayon’un üst paketlerinde gelen 10,25 inçlik devasa hayalet ekran, bugün pek çok kullanıcı için olmazsa olmazlar arasında. Stonic cephesinde ise analog göstergelerin ortasında 4,2 inç büyüklüğünde standart bir bilgi ekranı geliyor olacak.
Bunun dışında araçların her ikisinde de zengin sürüş destek sistemleri standart olarak geliyor. Fren asistanları, ESP, yokuş kalkış destek sistemi, hız sabitleyici ve daha pek çok parçalar ortak. Bayon’u burada da biraz daha yukarı taşıyan yine yeni bir model olmasından ötürü daha ileri seviyedeki destekleri olacak. Kullanıcılar üst paketlerde; yorgunluk algılama, şeritten ayrılma uyarısı, yol takip asistanı, yaya ve bisikletli algılama ve Bose premium ses sistemi gibi özelliklere sahip olabilecek. En başta tasarımda birbirlerinden ayrılan bu iki kuzenin, gruplarına olan katkısı da önümüzdeki günlerde netlik kazanacak. Stonic’in detaylı donanım listesini buradan, Bayon’un donanımlarına ise buradan ulaşabilirsiniz.