Hyundai Bayon tanıtıldı; işte Türkiye’de üretilecek modelden öne çıkanlar
Kompakt crossover sınıfında yer alacak olan Hyundai Bayon, kendine has tasarım çizgileriyle ailenin tüm üyelerinden ayrılıyor.
Hyundai, bir süredir ipucu görselleriyle mesajlarını vermeye başladığı yeni crossover modeli BAYON’u resmi olarak tanıttı. Tamamen Avrupa pazarı için geliştirilen model, markanın SUV ürün gamını genişletmesinde önemli bir rol oynayacak. Hyundai Bayon, kompakt bir gövde tipine, geniş bir iç mekana ve uzun bir güvenlik donanım listesine sahip. Adını Fransa’daki Bask Bölgesi’nin başkenti Bayonne’dan alan otomobil, tamamen Avrupa için üretilen bir modele yine Avrupalı müşterilerin beklentileri karşılayacak bir nitelikle ilham vermiş oluyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Hyundai Bayon teknik özellikleri
Modelin ilk andan itibaren farklı bir tasarım karakterine sahip olacağının mesajı verilmişti. Nitekin rakiplerinin yanında marka ürün gamında da aracı farklı bir noktaya koyabiliyoruz. Hyundai’nin yeni tasarım kimliği olan Sensuous Sportiness yani Duygusal Sportiflik çerçevisinde hazırlanan otomobil, yenilikçi çözümleriyle de şık görünümü birleştiriyor. Aracın ön tarafında Kona ailesinden de alışık olduğumuz yüzün farklı bir şeması karşımıza çıkıyor. Slim LED gündüz farlarının geniş bir ızgara ile kombinasyonu söz konusu. Aşağı ve yana doğru açılan ızgaranın her iki tarafında geniş hava açıklıkları bulunuyor. Üç parçadan oluşan aydınlatma grubu, gündüz sürüş farları, kısa ve uzun farlar olmak üzere araca şık bir ambiyans kazandırıyor. Genişlik hissini vurgulayan gündüz sürüş farları, kaputun ucuna doğru konumlandırılmış. Ön tamponun alt kısmındaki gri renkli bölüm ise otomobilin karakteristik SUV kimliğini pekiştirmiş oluyor.
BAYON’un yanında ise dinamik bir omuz çizgisi bulunuyor. Kama şeklindeki bu sert ve keskin çizgi, ok şeklindeki arka stop lambaları, tavana doğru uzanan C sütunu ve arka kapıya doğru çizgi şeklinde geçiş yapan yatay hat ile muazzam bir uyum sergiliyor. Yandaki bu sert ve keskin çizgiler sayesinde üstün bir mimari sunan tasarım felsefesi, otomobile genişlik hissi de kazandırıyor. Otomobilin arkasında ise tamamen farklı bir tasarım özelliği karşımıza çıkıyor. Daha önce hiç bir Hyundai modelinde kullanılmayan bu tasarım çizgisi, tıpkı önde olduğu gibi otomobilin genişlik ve SUV hissini belirgin bir şekilde ortaya çıkarıyor. Arka stop lambaları ok şeklinde verilirken orta kısımda siyah bir bölüme yer verilmiş. SUV gövde tipine uygun bir şekilde geliştirilen alüminyum alaşımlı jantlar, Bayon’da donanım seviyesine göre 15, 16 ve 17 inç çapında veriliyor. Hyundai BAYON, toplam dokuz dış renk seçeneği ile üretim bandına girecek. Ayrıca, isteğe bağlı olarak iki tonlu tavan rengiyle de satın alınabilecek.
Ebatlar ve güvenlik
Bayon, ferah ve geniş bir iç mekana vadediyor. Ön ve arka yolcuların konforunu en üst düzeye taşıyan iç mekanda bagaj alanı da ailelerin kullanımı için son derece yeterli. İç mekanda 10,25 inç dijital göstergeye ve yine 10,25 inç bilgi eğlence ekranına sahip otomobilde donanıma göre 8 inçlik bir ekran daha bulunuyor. Ayrıca, otomobilin kokpitinde, kapı kollarında ve saklama ceplerinde iç mekanı şıklaştıran LED ortam aydınlatması da bulunuyor. Otomobil, üç farklı iç mekan rengi ile satışa sunulacak. Tamamen siyah, koyu-açık gri ve koyu gri ve yeşil dikişli döşemelerle beraber sürücünün iç mekana odaklanmasını sağlayacak sakin bir atmosfer sunuluyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Hyundai Bayon kokpit çizgilerinde ailenin genlerini taşıyor
Bayon’a ebatsal verileri üzerinden baktığımızda; uzunluğu 4.180 mm, genişliği 1.775 mm ve yüksekliği de 1.490 mm ve 2.580 mm dingil mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. Bu oranlarla önde veya arkada oturan yolcular rahat bir sürüş deneyimi vadeden modelin bagaj hacmi ise 411 litre olarak resmiyet kazandı. Bayon, kısa süre önce test konuğumuz olan Dacia Sandero Stepway’de olduğu gibi kompakt boyutlarına rağmen daha büyük bir bagaj hacmi sunabiliyor. Kaydırılabilen akıllı bagaj pandizotu sayesinde yüksek boyutlu eşyaları taşırken fonksiyonellik de unutulmuyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Aracın elektronik destek ve güvenlik asistanları ise sınıfının referans noktalarından birisi olma yolunda. Yarı otonom sürüş özelliğiyle rakiplerinden ayrılan Bayob, Şerit Takip Asistanı (LFA) ile şeritten ayrılmamak için sürücüsüne yardımcı oluyor. Ön Çarpışma Önleme Yardımcısı (FCA) ise öndeki araca veya nesneye yaklaşırken öncelikli olarak sürücüyü sesli ve görsel olarak uyarıyor. Eğer sürücü fren yapmaz ise çarpışmanın meydana gelmesini önlemek için otomatik olarak kendisi fren yapmaya başlıyor.
Bayon ayrıca, muhtemel bir odak sorunu halinde sürücünün dikkatini toplaması için yine uyarılarda bulunmaya başlıyor. Sürücü Dikkat Uyarısı (DAW), uykulu veya dikkatsiz sürüşü algılamak için sürüş tarzını sürekli olarak analiz ediyor. Tüm bu özelliklere ek olarak, Arka Yolcu Uyarısı (ROA) ise sensörler aracılığıyla çalışıyor. Arka koltukta çocuk veya evcil hayvan unutulmaması için sürücü aracı terk etmeden önce bilgilendiriliyor. Bu sayede olası tehlikelerin veya kazaların önüne geçilmiş oluyor. BAYON, geri manevra yaparken de benzer kazaları önlemek adına otomatik bir park sistemine sahip. Sürücü çaprazdan gelen aracı fark edemediğinde sesli olarak uyarılıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Motor seçenekleri
Hyundai, yeni kompakt crossover modelinde Kappa motor ailesine yer veriyor. Bu kapsamda yakıt verimliliği ve düşük CO2 emisyonları ile dikkat çeken T-GDi turbo beslemeli motorlar, 48 voltluk hafif hibrit teknolojisi ile birleştiriliyor ki bun kombinasyonların benzerleri yeni i20 ve Kona ile günümüzde asfaltta. Ayrıca, sürüş koşullarına göre valf açma ve kapama süresini düzenleyen Sürekli Değişken Valf Süresi teknolojisi de altyapıdaki yardımcılardan olacak.Bayon’da sunulan 48V hafif hibrit teknolojisi, 100 ve 120 beygir güçleriyle seçilebiliyor. 1.0 litrelik T-GDi motorla sunulan bu teknoloji, 6 ileri Akıllı Manuel Şanzıman (6iMT) veya 7 ileri çift kavramalı şanzıman (7DCT) ile satın alınabilecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
1.0 litrelik T-GDi motorun 100 beygirlik versiyonu ise 48V hafif hibrit teknolojisi olmadan da tercih edilebiliyor. Hem manuel hem de DCT ile kombine edilen bu seçenek, Eco, Normal ve Sport olmak üzere üç farklı sürüş moduna sahip. BAYON’da beş ileri (5MT) manuel şanzımanla gelen 84 PS’lik 1.2 litre ve 6 ileri manuel veya otomatik şanzımanla sunulan 1.4 litre 100 PS atmosferik motorlar da var. Üretimi Türkiye’de gerçekleştirilecek olan Bayon, 40 farklı ülkeye ihraç edilecek.