Haziran ayı itibarıyla Türkiye satışlarına başlanan Hyundai Bayon, Assan tarafı için de yeni bir kulvarın açılmasına vesile oldu.
Hyundai’nın kompakt SUV segmentindeki sürpriz hamlesi Bayon, markaya yeni bir kulvar katmakla birlikte Türkiye operasyonuna da katkıyı getiriyor. i10 ve i20 sonrasında Hyundai Assan’ın İzmit’te üreteceği üçüncü model olacak olan ailenin yeni ismi için ciddi yatırım hamleleri yapıldı. Türkiye’de 1997 yılından bu yana üretimini sürdüren Assan, 50 milyon Euro’dan fazla ek yatırımla devreye alınan BAYON sayesinde, geçtiğimiz yıl başında üretimine başlanan Yeni i10 ve Ağustos ayı itibariyle bantlardan inen Yeni i20 ile toplam 170 milyon Euro’nun üstündeki yatırım da tamamlanmış oldu. Hyundai’nin SUV ailesini tamamlayan kompakt boyutlardaki Bayon, yıllık 230.000 adetlik üretim kapasitesine sahip İzmit Fabrikası’nda i10 ve i20’de olduğu gibi 40’tan fazla dünya ülkesine sadece Türkiye’den ihraç edilecek.
Bayon’un kısa süre önce düzenlenen lansmanında yönetim tarafından da önemli açıklama ve beklentiler geldi. Assan Başkanı Sangsu Kim; “Geçtiğimiz yıl yeni i10 ve i20 projelerimizi gecikmeden tamamladık. Bu yıl da birçok zorlu süreci geride bırakarak BAYON’un seri üretimine tam planladığımız tarihte başladık. BAYON üretimimizle birlikte 170 milyon Euro’nun üzerindeki yatırımımızı tamamlamış bulunuyoruz. Bu katma değeri yüksek olan otomobilimiz Hyundai Assan’ın kardeş ülkemiz Türkiye’deki geleceği için kilit bir rol oynayacak.Her zaman olduğu gibi Türkiye ekonomisine ve istihdamına önümüzdeki yıllarda da katkı vermeye devam edeceğiz ” şeklinde konuştu..
Aileye eklenen yeni isimle ilgili görüşlerini dile getiren Assan Genel Müdürü Murat Berkel ise şunları söyledi; “KONA ve TUCSON ile dünya çapında büyük başarılar elde ederek SUV pazarına damga vuran Hyundai, bu başarısını değişen tüketici beklentileri doğrultusunda hazırlanan kompakt B-SUV modeli BAYON ile devam ettirmeyi amaçlıyor. BAYON’un Türkiye pazarında da tüm dikkatleri üzerine toplayacağına yürekten inanıyoruz.