Hyundai, benzinli ve dizel motorlara veda için ciddi adımlarını tamamlıyor

27 Mayıs 2021 22:43

Elektrikte hız kazanmak isteyen Hyundai cephesi, içten yanmalı motorlarla ilgili tüm geliştirme ve yatırım faaliyetlerine son veriyor.

Hyundai’nin 2018 Türkiye’de Yılın Otomobili ödülüyle ülkemizde bilinirliğini artırdığı “Ioniq” ismini önümüzdeki yıllarda çok daha ön planda görmeye hazırlanıyoruz. Güney Koreli üreticinin başlı başına elektrikli otomobil markası haline getirdiği bu rozetin ilk üyesi olan Ioniq 5 ise, kelimenin tam anlamıyla küresel bazda sansasyon yarattı. Hemen ardından grubun diğer üyesi Kia’nın tanıtımını gerçekleştirdiği EV6 ile de benzer etkinin yakalanmasıyla birlikte grubun elektrik yatırımlarına hız vermesi için adeta bir davetiye ortamı karşımızda duruyor. Önümüzdeki süreçte şekillenecek olan ürün gamı için yatırım planlamasını revize eden yönetim, içten yanmalı motorlara olan tüm AR-GE sürecini iptal etmeye hazır. Reuters tarafından servis edilen bilgilerde, markanın benzinli ve dizel motorlu model sayısını kısa sürede yarı yarıya azaltma kararı da dikkat çekiyor.

Hyundai ve Kia elektrikli araç satışlarında beklentiyi artırıyor

Doğrudan marka içerisinden gelen bu bilgilerle, AR-GE sürecinin tamamen elektrikli ve hidrojen yakıt hücresi üzerine odaklanma stratejisi üzerine kurulacağını görüyoruz. Kısa vadeli planlamalarda ivedilikle elektrikli araç sayısını artırma hedefinde olan grubun, bunu Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa ve Çin gibi üç büyük pazarda aynı dönemde yaparak küresel bir etki yaratma arzusu var. Eğer her şey planlandığı gibi giderse 2040 yılında ürün gamının tamamı elektrikli ve hidrojen yakıtlı araçlardan oluşacak. Hyundai grubu, Kia ve Genesis’in de içerisinde bulunduğu üçlü üzerinden 2025 yılına gelindiğinde 1 milyon elektrikli otomobil satmayı hedefliyor. Grubun premium üyesi olan Genesis de kısa süre önce ilk elektrikli modeliyle dönüşüme dahil edilmişti.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Dizel motor bazı pazarlar için hala gözde konumda

Geçtiğimiz günlerde Türkiye satışları başlayan yeni nesil Tucson ürün gamında gördüğümüz gibi, dizel motor hala bazı pazarlar için ana oyuncu konumunda. Ülkemizde Kona’da da dizel seçeneğini sunan Hyundai, donanım seviyeleri örneğinde olduğu gibi kullanıcıların belirli sınıflardaki dizel motor yönelimine bir süre daha cevap vermeye devam edecek. Markanın elektrik bazındaki ikinci hamlesini ise Ioniq 6 Sedan üzerinden 2022’de göreceğiz. 2024 yılında da ailenin ilk elektrikli SUV modeli Ioniq 7 pazara sunulacak. Kona Electric ise şu aşamada markanın satışlarda öne çıkan elektriklisi konumunda.

İlginizi çekebilir

Hidrojen yakıt hücreli Nexo çarpışma testinde güven verdi

Paylaş