Büyük firmalar zaman zaman yaptıkları reklamlar ile birbirlerine ilginç göndermeler yapıyorlar. İşte bunlardan bir tanesiyle daha karşı karşıyayız. Bu sefer ki atışmanın merkezini ise elektrikli pazarda çok iddialı adımlar atan Hyundai bulunuyor.
Hyundai, biliyorsunuz Cenevre Otomobil Fuarı kapsamında yeni elektrikli SUV modeli 2019 Kona’yı görücüye çıkarttı. 39,2 kWh‘lık versiyonuyla 300 km, 64 kWh‘lık versiyonlu versiyonuyla ise 470 kilometreye kadar yol yapabilen otomobil, şirketin teknolojik olarak ulaştığı son noktalardan birisini oluşturuyor. İşte bu otomobil için Avrupa‘da bir reklam yayımlayan şirket, aslında kendisinden çok da beklenmeyecek bir pazarlama taktiği uyguluyor. Reklama “İlk elektrikli kompakt SUV burada” cümlesini ve 2019 Kona’nın önde olduğu araçlarını koyan Hyundai, sol üst köşeye ise “Senin sıran, Elon!” yazısını eklemiş. Tesla CEO’su Elon Musk‘a açık bir gönderme yapan şirket, sanıyoruz burada “kompakt SUV” ibaresiyle bir taş gönderiyor. Biliyorsunuz Model X standart bir SUV ve oldukça heybetli bir otomobil. Ürün gamında daha ufak bir SUV bulunmayan Tesla, şu sıralar mevcut üretimini artırmak ve Roadster ile Semi gibi yeni modellerini üretmenin hazırlıklarını yapıyor. Bu konuda Hyundai’a bir cevap gelme ihtimali ise çok olası durmuyor.
Şirketin neden böyle bir reklama ihtiyaç duyduğu bilinmiyor ancak bu durum Tesla için bir ilki oluşturmuyor. Daha önce Alman devlerinden Audi‘nin “Musk-Have” yazılı reklamları sergilediği biliniyor. Bunu 2017’de elektrikli E-tron Sportback üzerinden yapan şirket, Elon Musk üzerinden aracın mutlaka satın alınmasına gönderme yapıyor.