Performans ailesinin son üyesi olarak asfalt için hazır hale getirilen Hyundai Elantra N, kendine has tasarımıyla dikkatleri üzerine toplayacak.
Hyundai’nin performans odaklı N otomobilleri genişlemeye devam ediyor. i20 üzerinden bir ayağı Türkiye’de üretilen ailenin uzun süredir beklenen ismi Elantra N de nihayet resmi olarak karşımızda. Bu zamana kadar tanıtılmış modellere paralel teknik niteliklere sahip olan Hyundai Elanta N için en büyük ayırt edici nokta kendi tasarım karakterinin adımları olacak. Gövde üzerinde yapılan performans odaklı değişimler ve N rengiyle birlikte çok daha kışkırtıcı bir şekle bürünen modelin kaputunun altında ise standart olarak 2.0 litrelik benzinli motor konumlandırılacak.
Elantra N’de standart olarak sunulan turbo beslemeli dört silindirli motor biraz önce de belirttiğimiz gibi daha önceden beklediğimiz seviyelerde değerler üretiyor. Maksimumda 285 beygir güç (sürekli 276 beygir) ve 392 Nm tork gibi hiç fena sayılmayacak rakamlarla öne çıkan ünite 8 kademeli otomatik şanzımanla kombin ediliyor. Modelin altyapı bazında sadece önden çekişli olarak geldiğini belirtmeden de geçmeyelim. Tüm parçaların bir araya gelmesi ve N Grin Shift kalkış moduyla birlikte Elantra N’ın 0’dan 100’e hızlanması için 5,3 saniyeye ihtiyaç duyması da teknik tabloda dikkat çekenler arasında.
N modellerinde alıştığımız gibi aracın altyapı elemanları da tamamen performans odağında revize edilmiş durumda. Disk çapı artırılan fren sistemi, adaptif sportif süspansiyonlar, egzoz sistemi ve elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel kilidi gibi elemanlarla birlikte otomobilin sürüş deneyiminin standart dinamiklerden çok daha tatmin edici olduğunun vurgusu yapılıyor. Kokpit bölümünde de koltuklar, yazılımı revize edilerek sürüş ve aracın hayati bilgilerini yansıyan multimedya sistemi, döşemeler ve direksiyon gibi birçok parçanın N versiyonuna özel entegrasyonu sağlanıyor.