Yönünü tam elektrifikasyona çeviren Hyundai, rekabetteki payını artırmak adına yeni bir planlama duyurdu.
Geride bıraktığımız her dönem elektrikli otomobiller hayatımızda daha fazla pay sahibi olurken, markaların kısa ve uzun vadeli planlamaları da bunun odağında şekillenmeye devam ediyor. Rekabet ortamının şimdiden kızışma noktasına geldiği pazarda, üreticilerin geçtiğimiz süreçte açıkladığı öncü ürün gamı oluşum hamlelerinde, tarihi öne çekme merkezinde yeni duyurular geliyor. Kısa süre önce Stellantis cephesinden gelen duyuruya paralel olarak, Hyundai de elektrifikasyon hedefini hızlandırmak için de stratejik bir yol haritası açıkladı. HMC üst düzey yönetimi tarafından açıklanan stratejiye göre Hyundai, 2030 yılına kadar satış ve finansal performans hedeflerine odaklanıyor.
Hyundai’nin yeni nesil elektrikli araçlarının yol haritası belli başlı temeller üzerine şekilleniyor. Marka bu kapsamda BEV ürün gamını güçlendirmek adına yeni modeller için vites artıracak. Bununla birlikte fabrikalarındaki üretim kapasitesinin optimize edilmesi, donanım ve yazılım rekabet gücünün güvence altına alınması da duyuruda öne çıkarılan noktalar arasında. Plan kapsamında mmarka, yıllık küresel BEV satışlarını 1,87 milyon adede yükseltmeyi ve 2030 yılına kadar yüzde 7’lik bir küresel pazar payı seviyesini güvence altına almayı hedefliyor. Marka ayrıca, orta ve uzun vadeli finansal hedeflerini de paylaştı. Hyundai, elektrifikasyon için 16 milyar dolar yatırım ayırırken, tüm yeniliklerini Hyundai ve Genesis markaları altında gerçekleştirecek.