Güney Kore merkezli dev firmalardan Hyundai, elektrikli araçlarına menzili artırmak için radyant ısıtıcı koymak istiyor.
Otomobil üreticileri elektrikli araçlarının verimini artırarak daha fazla menzil sunmaları için çalışmalara devam ediyor. Bu firmalardan birisi olan Hyundai, gelecek elektrikli araçlarında radyant ısıtıcı kullanmak istiyor. Lexus RZ’de halihazırda yer alan bu altyapı, şirketin testlerine göre kışın ısıtma için harcanan enerjiyi hatırı sayılır oranda azaltıyor. Birçok farklı alanda kullanılan radyant ısıtma hakkında burada şu açıklama yapılıyor: “Radyant ısıtıcı sistemlerine güneş gibi ısı enerjisini hedeflenen bölgeye iletir ve bu bölgede yer alan kişi ya da nesnelerin ısınmasını sağlar. Özellikle kafe, restoran, stadyum ve hastanelerde sıkça karşılaşılan radyant ısıtıcı tipleri, sadece hedeflediği bölgeyi ısıtmak için tasarlanmıştır. Çünkü ortamın tamamını ısıtmak gibi bir hedef yoktur. Isıtıcıdan çıkan ışınlar bölgede bulunan insan ya da nesnelere çarpar. Bu sayede havanın ısınmasına gerek kalmadan yüksek düzeyde ısıtma işlemi gerçekleşir.” Radyant ısıtma sistemini direksiyonun altına, kapılara ve orta konsola konumlandırılan paneller üzerinden hayata geçirmek isteyen Hyundai, bu sistemi aktarıldığı kadarıyla 2019’dan bu yana bazı modellerinde kullanıyor. Artık süreci daha da verimli hale getiren ve elektrikli otomobillerinde kullanmaya hazır olan şirket, bu altyapıyla soğuk ülkelerdeki müşterileri çok memnun edebilir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şirket elbette başka ARGE çalışmaları da yapıyor. Örneğin şirketin geçtiğimiz aylarda “Nano Cooling Film” ile araç içi sıcaklıkları düşürebildiği gündeme gelmişti. Nano Cooling Film çözümünü ilk olarak geçtiğimiz aylarda karşımıza çıkaran, yakın zaman önce ise ticari çıkış için çalışmalar yaptıklarını duyuran Hyundai, bu birden fazla katmandan oluşan özel cam filmini test etmek amacıyla Pakistan’daki 70 müşterisinin aracına da uygulamış. Pakistan testleri şu an halen aktif olarak devam ediyor ancak firma daha önceki denemelerden çok iyi geri dönüşler aldığını belirtiyor.
Yapılan açıklamaya göre şirket araç içinde direkt olarak güneş alan bazı yüzeylerin sıcaklığını, Nano Cooling Film ile filmsiz kullanıma oranla tam 20 derece kadar düşürmeyi başarmış. “Nano Cooling Film dış ısıyı etkili bir şekilde engellerken iç ısının dışarıya çıkmasına izin veriyor” açıklamasını geçen Hyundai, filmin şu aşamada şeffaf olduğunu ve daha da iyi sonuçlar için koyu filmler ile kombine edilebileceğini belirtiyor. Henüz ticari satışı ne zaman olacak bilinmeyen Nano Cooling Film, enerji verimliliğini artırıyor ve sürekli yükselen sıcaklıklar göz önüne alındığı zaman gelecek için büyük önem arz ediyor.