Münih Otomobil Fuarı’nda önemli planlarını duyuranlardan birisi olan Hyundai, benzinli ve dizel ünitelere vedanın tarihini de netleştirdi.
Ioniq 5 ile elektrikli otomobil segmentinde adeta fırtına gibi bir adım atan Hyundai, oluşturduğu bu alt markayı kısa vadede zenginleştirmeye hazırlanıyor. Kia ve Genesis gibi grubun diğer üyeleri için de paralel şekilde devam eden dönüşüm sürecinin nihai planı da artık resmiyet kazanıyor. Üreticilerin sadece elektrikli modeller satan oluşumlar haline geleceği takvimleri kademeli olarak duyurma sürecin dahil olan Hyundai, Avrupa merkezli olarak 2035 yılından itibaren kendi takvimini oluşturduğunu duyurdu. 2035 ile birlikte benzinli veya dizel araç satmayacak olan Güney Koreli üretici Avrupa sonrası diğer pazarlarda da bu politikasını uygulacak. Hyundai’nin karbon-nötr hedefiyse 2045 olarak duyuruldu.
Münih Otomobil Fuarı’nın gündemiyle resmiyet kazanan bu karar, Hyundai’nin Ioniq 5 sonrası modellerine de hız vereceğinin somut sinyallerinden biri oldu. Ioniq 6 için hazırlanan markanın kademeli olarak ilerleyen beklentileri de dikkat çeken rakamlarla dolu. Yönetim her şey planlandığı gibi giderse 2030 yılında küresel satışlarının yüzde 30’nun elektrikli modellerinden gelmesini bekliyor. 2040 yılına gelindiğinde ise hidrojen yakıtlı modellerin de daha fazla pay sahibi olmasıyla birlikte bu hedef karma olarak yüzde 80’e sabitlenmiş durumda. 2035’ten itibaren Avrupa odağında benzinli ve dizel motorlu araçlara vedayı içerecek adım 2040 yılında küresel çapta atılacak. 2025 ile birlikte de hidrojen yakıt hücresi üzerine geliştirilen iddialı modeller bizi bekliyor.
Hyundai Ioniq 5