Güney Kore merkezli Hyundai, elektrikli otomobil pazarının ilk üçünde yer alabilmek için 50 milyar dolarlık bir yatırım duyurdu.
Elektrikli otomobil pazarına büyük önem veren ve bu alanın 2030 yılına kadar en büyük üç isminden birisi olmayı hedefleyen Hyundai, bu hedefini bugün masaya koyduğu büyük yatırım ile gerçekleştirmek istiyor. 50 milyar dolarlık yatırımı yeni elektrikli araç platformları, batarya teknolojileri, elektrikli otomobil fabrikaları (İlk çok büyük yatırımlar burada olacak), bağlantı sistemleri, ortak gelecek girişimleri ve otomobil yazılımları gibi kilit kategorilere paylaştıracak firma, her şey yolunda giderse 2030 yılına kadar 31 farklı elektrikli otomobile ulaşacak ve yıllık üretim kapasitesini 1.51 milyona kadar taşıyacak. İçten yanmalı motorlu araçlar üretmeyi yakın zamanda kesmeyecek şirket, ana grup çatısı altındaki Kia, Genesis ve yeni kurulan Magma markasıyla giriş yaptığı her alanda ciddi şekilde ses getirecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Firma elektrikli tarafta bundan IONIQ 5 modeliyle 262 bin satış seviyesini geride bırakmasıyla ses getirmişti. İlk olarak 2021 yılında tanıtılan ve şu an 24 farklı ülkede yer aldığı aktarılan IONIQ 5 modelinden, şimdiye kadar en çok Güney Kore’de satış yapıldığı aktarılıyor. ABD’de şimdiye kadar toplam 66.481 adet IONIQ 5 satan Hyundai, Kore’de toplam 66.938 araca ulaşmış durumda. Üçüncü sırada ise 33.731 araç ile Almanya yer alıyor.
Geçtiğimiz haftalarda da önemli iyileştirmeler taşıyan 2025 Hyundai IONIQ 5 görücüye çıkarılmıştı. 2025 Hyundai IONIQ 5, tasarımsal olarak mevcut çizgiyi koruyor ve birçok kişiye göre halen oldukça iddialı görünüyor. Özellikle canlı görüldüğü zaman etkilemeyi başaran model, Güney Kore’de duyurulan yeni versiyonu ile arka cama çok talep edilen bir silecek ekliyor. Arka ve ön tamponunda ufak değişiklikler yapılan model, artık en üstte daha büyük bir batarya taşıyor. Araç için daha önce standart olarak 58-kWh ya da opsiyon olarak 77.4-kWh batarya seçenekleri sunuluyordu.
Artık model en üstte 84-kWh batarya paketi ile alınabiliyor ve bu sayede menzil artıyor. Henüz resmi EPA verisi yok ancak 84-kWh batarya paketi ile 530 km kadar bir menzil sunması beklenen yeni IONIQ 5, içindeki fiziksel butonların sayısını artıyor (Kol dayamanın önüne eklenenler var), yeni bir direksiyon ile geliyor ve artık tam olarak OTA desteğini beraberinde getiriyor. Bu sayede artık uzaktan detaylı şekilde güncellenebilecek olan otomobil için daha sportif bir “N Line” versiyonu da bulunuyor.