Bölgesel olarak benzinli ve dizel motora ilk vedasını gerçekleştiren Hyundai, hızlı bir dönüşüm yaşayacak.
Otomotiv dünyasını bir süredir etkisi altına alan elektrifikasyon sürecinde, üreticilerin kapsamlı dönüşüm adımlarıyla karşı karşıyayız. Ürün gamının yanında doğrudan fabrikaların üretim bantlarını da başlı başına etkileyen bu dönüşüm, aslında kendi ekosistemini de beraberinde getiriyor. Bu paralelde dünya devi markaların sadece elektrikli araçlar satmaya hazırlandığı tarihler de artık masada. 2035 itibarıyla Avrupa Birliği ülkelerinde yasaklanacak olan dizel ve benzinli araç satışına paralel olarak pek çok isimde 2030’a kadar bu alanda radikal adımlar göreceğiz. Ioniq ürün gamıyla elektrik rekabetinde dikkat çekmeyi başaran Hyundai de, dizel ve benzinli motorlu araçlara ilk vedasını bölgesel olarak başlattı. Güney Koreli üretici, 1 Ocak 2023 itibarıyla Norveç’te sadece elektrikli modellerini satmaya başladı.
Güney Koreli üretici için geleneksel tipteki motora veda adımını attığı ilk pazar olarak kayıtlara geçen Norveç, elektrikli araç satışında önde gelen ülkeler arasında. Hyundai’nin de son yıllarda yüzde 90’lık satışını elektriklilerden yaptığı pazarda, bir süredir şarj edilebilir hibrit modeller de ürün gamındaydı. 2023 ile birlikte hibrit ünitelere de veda edildiği bir senaryo karşımızda duruyor. Bu yıldan itibaren markanın Norveç’te sadece Ioniq 5 ve 6’nın dışında Kona Electric modelleri kullanıcılara sunulacak.
Video