Hyundai, geliştirdiği yeni nesil hibrit sistemini duyurdu
Güney Kore merkezli otomobil devlerinden Hyundai, bugün geliştirdiği yeni nesil hibrit sistemini resmi olarak duyurdu.
Bu konuda Hyundai Türkiye’den gelen detaylı açıklamada şunlar yer aldı: “Hyundai Motor Grubu, yeni nesil hibrit güç aktarma sistemini tanıtarak güç ve verimlilikte sektörde yeni bir standart belirliyor. Hyundai, bu gelişmiş sistemle birlikte hibrit segmentinde öncü konumunu pekiştirmeyi ve müşterilere daha yenilikçi ürünler sunmayı hedefliyor. Yeni nesil sistemde yer alan çift entegre motorlu şanzıman, farklı içten yanmalı motorlarla uyumlu şekilde çalışabiliyor. Bu yapı, performans, yakıt verimliliği ve sürüş konforunu araç sınıflarına göre optimize edebilme imkânı tanıyor. Yeni geliştirilen şanzımanda yer alan P1 motoru, ilk hareket, batarya şarjı ve sürüş destek görevlerini üstlenirken; P2 motoru ise sürüş gücü ve rejeneratif frenleme işlevlerini gerçekleştiriyor. Bu çift motorlu yapı, güç, performans ve verimliliği artırırken sessiz ve sarsıntısız bir sürüş deneyimi sağlıyor. Yeni hibrit sistem, Hyundai’nin E-GMP platformuyla kazandığı motor ve batarya yönetimi deneyimini de barındırıyor. Ayrıca, Stay Mode, V2L (Araçtan Cihaza Enerji Aktarımı) ve Akıllı Rejeneratif Frenleme gibi elektrikli araçlarda sunulan konfor özellikleri hibrit modellere de taşınıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yeni sistem, ilk olarak 2.5 litrelik turbo benzinli hibrit motorda kullanıldı. Motordaki enerji kayıpları minimuma indirilerek, silindir içi akış optimizasyonu ve yüksek verimli çevrimler sayesinde yakıt tüketimi azaltıldı. Yeni nesil hibrit sistem ayrıca, 1.6 litrelik turbo hibrit motorla da sunulacak. Bu motor, önceki nesillere kıyasla yüzde 4’ten fazla verimlilik artışı ve daha hızlı hızlanma sağlıyor.
Hibrit sistemle birlikte tanıtılan diğer yenilikler arasında ise Elektrikli Dört Çeker (e-AWD), Elektrifikasyon Tabanlı Sürüş Kontrolü (e-VMC 2.0), e-Handling 2.0, e-EHA 2.0, e-Ride 2.0, Stay Mode ve Akıllı Rejeneratif Frenleme yer alıyor. Bu teknolojiler, hem sürüş güvenliğini hem de konforunu artırmayı hedefliyor. Stay Mode özelliği, araç durur haldeyken tüm konfor sistemlerinin yüksek voltajlı batarya ile çalışmasına olanak tanıyor. V2L ise 3.6 kW’a kadar dış cihazlara enerji aktarımı sağlıyor. Yeni sistem, 100 PS ila 300+ PS aralığındaki kompakt modellerden lüks sınıfa kadar geniş bir ürün yelpazesinde kullanılacak. İlk olarak, Yeni PALISADE Hybrid’de kullanılacak olan sistem, ilerleyen süreçte Hyundai Motor Grubu’ndaki diğer markaların modellerine de entegre edilecek.”
Hyundai Motor Grubu Elektrifikasyon Test Merkezi Başkan Yardımcısı Dong Hee Han, “Motor, şanzıman ve hibrit sistem geliştirme konusundaki uzun yıllara dayanan birikimimizi, elektrikli araçlarımızda kullandığımız elektrifikasyon teknolojileriyle entegre ederek bu yenilikçi hibrit sistemi geliştirdik. Elektrikli araçlara geçiş sürecinde elektrifikasyonun tüm olanaklarını kullanmaya devam ederek, yüksek performanslı çevreci araçlar sunmayı sürdüreceğiz” dedi.