Tasarım oyunları; Hyundai i10 incelemesi

10 Ağustos 2020 21:00


SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ VE MOTOR
Yeni i10 Türkiye pazarında tamamı atmosferik mimaride olmak üzere benzinli motorlarla satışa sunuluyor. Buradaki değişim noktasıyla motorların hacimlerinde. Giriş seviyesinde yer alan 1.0 litrelik üç silindir motor giriş seviyesinde 67 beygir güç ve 96 Nm torkla satışa sunuluyor. Test sürecinde bize eşlik eden 1,2 litrelik atmosferik makine ise 84 beygir güç ve 118 Nm torkla aracı yürütüyor. Bu rakamlar kulağa ilk aşamada az gelse de, i10’un 996 kilogram ile 1066 kilogram aralığında değişen toplam ağırlığa sahip bir otomobil olduğunu belirtmek gerekiyor. Bu değerlerle birlikte 1,2 litrelik motorun, aracı yürütme konusunda herhangi bir problem yaşatmadığını söyleyebiliriz.


Hyundai şanzıman ayağında ise her iki motorda da 5 kademeli üniteye yer veriyor. Manuel ve otomatik olarak değişiklik gösteren seçeneklerde bize otomatik olan ünite eşlik etti. Buradaki deneyim ise, i10 genelinde kullanıcılara “keşke” dedirtecek birkaç bölümden birisi. Sürüş sırasındaki geçiş aralıkları ve hissiyatının iyileştirilmeye ihtiyacı olduğu aşikar. Özellikle kullanıcıları yer yer ileri geri hareket ettiren türdeki sert geçişler, otomatik şanzımanda çokça karşımıza çıkan durum oldu. Bu durum tüketim noktasının da belirli aralıklarda seyretmesindeki temel nedenler arasında.


i10’un ortalam tüketim verilerine baktığımızda fabrika çıkış olarak karma orada 100 kilometre için 4,9 litrelik değerin verildiğini görüyoruz. Bizim 500 kilometreyi bulan, şehir içi ve şehir dışı koşullarını da içerisine alan testimizde ise bu rakam 100 kilometre için 5,3 ile 5,5 litre aralığında seyretti. Performans konusu da, motorun limitlerini ve aracın genel felsefesini düşündüğümüzde ihtiyaçları karşılayacak seviyelerde. i10, bizim kullandığımız seviye versiyonu itibarıyla 147.900 TL’lik etiket fiyatıyla alıcı buluyor. Elbette bu rakamın piyasada var olan dinamikler gereği diğer tüm araçlarda olduğu gibi yüksek olduğunu biliyoruz. Günümüz şartları odaklı düşündüğümüzde ise, 0 km araç sahibi olmak isteyenlerin ihtiyaçlarını tamamen karşılayacak bir karakterde otobile sahip olacaklarını bilmeli.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6 7

Paylaş