Yenilenen dinamikleriyle 3 gün boyunca konuğumuz olan Hyundai i10 ile yaklaşık 500 kilometrelik bir maceraya atıldık. Araçtan neler beklemeniz gerektiğine hep birlikte yakından bakalım. Otomobil dünyasının pandemi süreciyle çalkalandığı 2020 yılı, ülke fark etmeksizin hemen herkesi zor bir dönemin içerisine sürükledi. Fabrikaların kepenklerini kapattığı bu süreç, kademeli olara “yeni normal” uygulamalarıyla birlikte eski döneme döndürülmeye çalışılıyor. Üretimi Türkiye’de gerçekleştirilen otomobiller arasında yer alan Hyundai i10 da, fiyat artışlarının yanında stok problemlerinin yaşandığı dönemde, kullanıcıların ilgisini çekebilecek modellerden birisi haline geldi. İlk kez Eylül 2019 içerisinde karşımıza çıkarılan 2020 model yıllı i10, geride bıraktığı jenerasyona oranla özellikle belli başlı bölümleriyle hissedilir iyileştirmeleri beraberinde getirdi. Özellikle tasarım noktasında hiç olmadığı kadar agresif bir karaktere bürünen model, süreç içerisine tanıtılan ve yine üretimi Türkiye’de gerçekleştirilen N-Line paketiyle Dünya Ralli Şampiyonası’nı akıllara getiren çekici bir dinamize bürünüyor. Birlikte 3 gün ve 500 kilometreyi geride bıraktığımız bu test macerasında i10’un hangi noktalarda ileriye gittiğini, hangi noktalarda ise daha iyi olabileceğini görme şansına eriştik. DIŞTAKİ TEMELLER i10’un dış bölümünde biraz önce de altını çizdiğimiz keyifli dokunuşlar, aracı sokaklarda çok daha dikkat çekici bir noktaya getiriyor. Özellikle ön bölümdeki LED ışıklandırma grupları ve şişkin tampon burada en nitelikli etmenler arasında. Araç bir önceki modele göre 20 milimetre daha geniş ve 20 milimetre daha kısa ölçülerde ki bu genel karakteristik yapıyla uyumluluk gösteriyor. Ebatlardan bahsetmişken i10’da 252 litrelik bir bagaj hacmi sunulduğunu ve bunun A segmentindeki en iyi değerlerden biri olduğunu da belirtmekte fayda var Bu sınıfta yer alan “hareketli” dinamik vaadinin zengin renk seçenekleriyle de sağlandığını görebiliyoruz. Özellikle tavanın farklı renkte olduğu çift renk tercihleri, kullanıcıların ilk tercih edebileceği seçenekler arasında. Genel tabloda ise .ift tavan renk kombinasyonları dahil, toplam 17 farklı renk seçeği ile üretimi gerçekleştirilen bir otomobilin karşımızda durduğunu bilmek gerekiyor. ÜST SEGMENT HİSSİYATLI KOKPİT i10 için kullanıcı deneyimi noktasında en hissedilir parçaların başında kokpit bölümü geliyor. i20 ve i30 gibi ailenin diğer üyelerinde gördüğümüz konsol dinamiklerinin, üzerinde çok fazla bir değişim yapılmadan yeni i10’a aktarıldığını görüyoruz. Analog kadranlar, ortada yer alan ufak yol bilgi ekranını direksiyon başına geçtiğimiz ilk anda görünce bunu anlıyorsunuz. 8 inçlik ebatıyla A segmentindeki en büyük dokunmatik ekranı da, bu deneyimdeki merkezi gücü temsil eder konumda. Burada Apple CarPlay ve Android Auto desteklerinin de var olduğunu özellikle belirtmekte fayda var. Deneyim olarak gayet tatminkar olan bu ekrandan tüm hayati verilere ulaşmak da mümkün. Elite paketle birlikte direksiyon simidinin deri kaplama geliyor olması da yine dikkat çeken parçalar arasında. i10, arka tarafta oturan yolcuları için de tatminkar bir deneyim vadediyor diyebiliriz. Diz ve baş mesafesi konusunda ortalama ölçülerdeki kullanıcıların burada hiçbir sorun yaşamadığına şahit olduk. ELEKTRONİK DESTEKLER i10 ebatları ve içerisinde bulunduğu sınıf gereği şehir içerisindeki dinamizme ayak uyduracak destek sistemlerine sahip. Bu sistemlerin giriş seviyesi donanımdan en üste kadar her versiyonda neredeyse tamamen standart olarak sunulması da dikkatimizi çekecen parçalar arasında yer aldı. Araçta en üst pakete özgü olarak en kullanışlı parçaların başında geri dönüş kamerası geliyor. Testimizde bu kameranın, sensörlerin de desteğiyle giriş çıkış odaklı park manevralarında oldukça yardımcı olduğuna çokça şahit olduk. Bunun dışında ABS, ESP, yokuş kalkış destek sistemlerinin merkezinde olan Hyundai SmartSense aktif güvenlik paketinin de i10 içerisinde kullanıcıları beklediğini görüyoruz. Kullanıcıların donanım seviyelerini fark olarak en çok hissedecekleri nokta ise; far, jant ve tavan gibi daha çok dıi donanımlar olacağını da söyleyebiliriz. SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ VE MOTOR Yeni i10 Türkiye pazarında tamamı atmosferik mimaride olmak üzere benzinli motorlarla satışa sunuluyor. Buradaki değişim noktasıyla motorların hacimlerinde. Giriş seviyesinde yer alan 1.0 litrelik üç silindir motor giriş seviyesinde 67 beygir güç ve 96 Nm torkla satışa sunuluyor. Test sürecinde bize eşlik eden 1,2 litrelik atmosferik makine ise 84 beygir güç ve 118 Nm torkla aracı yürütüyor. Bu rakamlar kulağa ilk aşamada az gelse de, i10’un 996 kilogram ile 1066 kilogram aralığında değişen toplam ağırlığa sahip bir otomobil olduğunu belirtmek gerekiyor. Bu değerlerle birlikte 1,2 litrelik motorun, aracı yürütme konusunda herhangi bir problem yaşatmadığını söyleyebiliriz. Hyundai şanzıman ayağında ise her iki motorda da 5 kademeli üniteye yer veriyor. Manuel ve otomatik olarak değişiklik gösteren seçeneklerde bize otomatik olan ünite eşlik etti. Buradaki deneyim ise, i10 genelinde kullanıcılara “keşke” dedirtecek birkaç bölümden birisi. Sürüş sırasındaki geçiş aralıkları ve hissiyatının iyileştirilmeye ihtiyacı olduğu aşikar. Özellikle kullanıcıları yer yer ileri geri hareket ettiren türdeki sert geçişler, otomatik şanzımanda çokça karşımıza çıkan durum oldu. Bu durum tüketim noktasının da belirli aralıklarda seyretmesindeki temel nedenler arasında. i10’un ortalam tüketim verilerine baktığımızda fabrika çıkış olarak karma orada 100 kilometre için 4,9 litrelik değerin verildiğini görüyoruz. Bizim 500 kilometreyi bulan, şehir içi ve şehir dışı koşullarını da içerisine alan testimizde ise bu rakam 100 kilometre için 5,3 ile 5,5 litre aralığında seyretti. Performans konusu da, motorun limitlerini ve aracın genel felsefesini düşündüğümüzde ihtiyaçları karşılayacak seviyelerde. i10, bizim kullandığımız seviye versiyonu itibarıyla 147.900 TL’lik etiket fiyatıyla alıcı buluyor. Elbette bu rakamın piyasada var olan dinamikler gereği diğer tüm araçlarda olduğu gibi yüksek olduğunu biliyoruz. Günümüz şartları odaklı düşündüğümüzde ise, 0 km araç sahibi olmak isteyenlerin ihtiyaçlarını tamamen karşılayacak bir karakterde otobile sahip olacaklarını bilmeli. DETAYLAR ÜST SEVİYE MULTİMEDYA i10’un kokpitinde 8 inçlik ebatıyla sınıfının en büyüğü olan multimedya ekrana yer veriliyor KABLOSUZ ŞARJ DESTEĞİ Kullanıcılar konsolun altında konumlandırılan bölgede telefonlarını kablosuz olarak şarj edebiliyor TAMAMLAYICI KOLTUKLAR Dışarıda oldukça zengin olan renk seçenekleri, iç dünyadaki farklı döşemelerle keyifli şekilde tamamlanıyor ATMOSFERİK MOTORLAR i10’da tamamı atmosferik yapıda olmak üzere 1.0 ve 1,2 litrelik benzinli motorlar kullanıcıları bekliyor ZENGİN RENK SEÇENEKLERİ Araçta tavan kombinasyonları da dahil olmak üzere toplamda 17 farklı renk seçeneği tercih edilebiliyor TASARIMDAKİ TEMELLER Yapılan makyajla birlikte i10’un özellikle ızgara ve ışıklandırma grupları gibi temel bölümleri dikkat çekiyor TEKNİK ÖZELLİKLER VE PUANLAMA