Bayon ile birlikte İzmit’teki fabrikadaki bantlardan inecek Hyundai i20 N, Güney Koreli üretici için de önemli bir sınav olacak.
Uzun süredir Türkiye otomotiv pazarına katkıda bulunan isimlerden birisi olan Hyundai, üretim macerasında yeni bir döneme giriş yapıyor. Kompakt crossover modeli Bayon’un üretimini Türkiye’de planlayan Güney Koreli üretici, kendi içerisindeki bu ilkle birlikte işin performans kanadında da öne çıkıyor. Bayon ile birlikte markanın bantlardan indirdiği diğer modeller ise 204 PS motor gücüyle dikkat çeken i20 N ve yarışçı N kostümüyle farkındalık yaratan i20 N Line versiyonu. i20 N ile Türkiye’de resmi kanallar aracılığıyla üretilmiş en güçlü modeli karşımıza çıkartacak olan Hyundai Assan, kompakt pazarda da markanın yeni meydan okumasına büyük katkıda bulunacak.
Hyundai’nin motor sporlarında elde ettiği deneyimlerle hazırladığı özel otomobil, hızlı karakterini de i20 WRC ralli otomobilinden alıyor. Son yılların en heyecan verici hot hatch modellerinden biri olan i20 N, diğer performanslı N modellerinde olduğu gibi motor gücü, yol tutuş becerisi ve dinamik teknolojisiyle keyifli bir sürüş deneyimi vaad ediyor. i20 N’de Motorsport imzalı 1.6 litrelik bir turbo motor kullanılıyor. Sadece altı ileri (6MT) manuel şanzımanla sunulan araç, maksimum olarak 204 beygir güç üretiyor. Bu verimli motor performansını 275 Nm tork ile süsleyen i20 N, i20 WRC Coupe ile aynı ağırlıkta yani tam 1190 kg’da. Bu ağırlık, aracın sınıfındaki en iyi ağırlık değerine sahip olduğunu gösteriyor. Hyundai i20 N, 0-100 km/s arasını 6.7 saniyede tamamlarken aynı zamanda maksimum olarak 230 km/s hız yapabiliyor. i20 N’in detaylı özelliklerine haberimizden ulaşabilirsiniz.