reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai Ioniq 5 fiyat listesi

Hyundai Ioniq 5 fiyat listesi, daha erişilebilir yeni versiyonla güncellendi

Çift motorlunun ardından artık daha erişilebilir tek motorlu seçenekle alınabilen Hyundai Ioniq 5, markanın geleceğinden mesajlar taşıyor.

Hyundai’nin yeni dönemde oluşturduğu elektrikli otomobil ürün gamının öncü ismi Ioniq 5’in Türkiye macerasının başlaması üzerinden üç aylık zaman dilimi geçti. İlk aşamada sadece çift elektrik motorlu versiyonla tercih edilebilen Hyundai Ioniq 5 için artık listelerde tek elektrik motorunun konumlandırıldığı daha erişilebilir bir versiyon da karşımıza çıkıyor. 3 ay öncesine göre 20 bin TL gibi bir artışla fiyatı çok fazla zamlanmayan model için giriş seviyesi paket ise aralık ayında 1.654.000 TL’den alıcı buluyor. Vergi diliminin etkisiyle bu iki versiyon arasında 350 bin TL’ye yakın bir fiyat farkı olduğunu görüyoruz.


Hyundai Ioniq 5 fiyat listesi – Aralık 2022

Markanın resmi kanalları üzerinden paylaştığı aralık ayı odağındaki fiyatlar şu şekilde karşımıza çıkıyor;

125 kW 4×2 Progressive – 1.654.000 TL
225 kW 4×4 Progressive – 1.990.000 TL

Ioniq 5 teknik özellikleri

Ioniq 5 Türkiye’de ilk sunulan çift elektrik motorlu ve 4×4 kombinasyonlu paketinde 72,6 kWh’lik batarya da standart olarak geliyor. Ailenin daha erişilebilir versiyonunda ise tek elektrik motoru 58 kWh kapasiteli daha kompakt bir batarya ile kombin ediliyor. Ioniq 5, tek elektrik motorlu ve 72,6 kWh pil kombinasyonuyla da ortalama olarak 470-480 km arası bir menzile ulaşabiliyor. Bu pil ve dört tekerden çekiş sistemiyle ortalama olarak 430 kilometrelik menzilden bahsetmek mümkün. Tüm opsiyon seçeneklerinde 185 km/s’lik azami hıza ulaşabilen otomobil, elektrik motor opsiyon listesinin en üst seviyesinde 305 PS güç ve 605 Nm tork değerlerini sunabilecek niteliklerde. Modelin en iyi oranda 0 ‘dan 100 km/s hıza 5,2 saniyede çıkabilmesi de dikkat çekiyor. Tek elektrik motorlu paket ise 170 PS güç ve 350 Nm tork değerleriyle aracı 8,5 saniyede 0’dan 100’e taşıyor.

Ioniq 5’in E-GMP platformu, hem 400 V hem de 800 V şarj altyapılarını destekliyor. Platform, ek bileşenlere veya adaptörlere ihtiyaç duymadan 400 V şarjın yanı sıra standart olarak 800 V şarj özelliği de sunuyor. Porsche Taycan’da da var olan 800 V desteğinin özellikle altını çizmek gerek. Açıklanan verilerde aracın 350 kW’lık bir şarj cihazıyla beraber yalnızca 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj edebildiğini görüyoruz. 100 km menzil elde etmek için aracı sadece beş dakika şarj etmeleri gerekiyor. 50 kW’lık günümüzde nispeten daha gerçekçi bir kaynak ise bataryayı 46 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80 seviyesine getiriyor. Aynı senaryo 72,6 kWh’lik yüksek kapasiteli batarya ile 62 dakika sürüyor.

İlgili video
Ioniq 6