Bir süredir farklı detaylarıyla mesajları verilen Hyundai Ioniq 5 N için teknik altyapıdan ilk detaylar paylaşıldı.
Ioniq ürün gamıyla özellikle tasarım tarafında tüm dikkatleri üzerine çeken Hyundai, elektrik çağının performans tarafı için de resmi adımları başlattı. Bir süredir bağımsız fotoğraflarla radarımıza giren Hyundai Ioniq 5 N, bu rozetle seri üretime taşınan ailenin ilk üyesi olacak. Özellikle performans tutkunu kullanıcıların yoğun ilgisini çeken N modelleriyle lektrikli mobiliteyi bir araya getirecek olan bu çalışmayla ilgili markanın resmi kaynakları önemli bilgiler paylaştı.
Yüksek performanslı seri üretim ilk elektrikli N modeli olacak Ioniq 5’in halihazırdaki kış testlerinin İsveç Arjeplog’daki Hyundai Mobis Proving Center sahasında gerçekleştirdiği açıklandı. Tamamen buzla kaplı olan zeminde sürüş dinamikleri test edilirken, -30 dereceye kadar düşen sıcaklık da altyapı dinamiklerinin limitlerini ortaya koyuyor. Bu kapsamda pil ve şarj süresini etkileyen soğuk hava koşulları, elektrikli otomobillerin kış aylarındaki çalışma prensipini tamamen zorlaştırır. Ioniq 5 N’in batarya ve HTRAC dört tekerlekten çekiş sistemini test eden Hyundai N mühendisleri, aşırı düşük sürtünme koşullarındaki sürüş karakteri ve performans yeteneği arasındaki optimum dengeyi elde etmeye odaklanmış durumda.
Bu otomobilde en dikkat çeken altyapı bileşenlerinden birisi ise özel olarak geliştirilmiş bir e-LSD yani sınırlı kaymalı diferansiyel olacak. Tamamen elektronik kontrol ünitesiyle yönetilen bu diferansiyel, yol tutuşu iyileştirmek için tekerleğin ne zaman ekstra torka ihtiyaç duyduğunu belirlemek için sensörlerden gelen tepkileri anlık olarak analiz ediyor. e-LSD, yarış pistinde veya yüksek tempolu sürüş esnasında yol tutuşu en iyi seviyelere çıkarmak için oluşan yüksek torku tekerlere değişken bir şekilde iletiyor.