Tanıtım süreci için geri sayımın devam ettiği Hyundai Ioniq 5, markanın Avusturya departmanı tarafından yanlışlıkla servis edilen özellikleriyle gündemde.
Elektrikli otomobil pazarının özellikle son birkaç yıldaki inanılmaz ivmelenme süreci, markaların üretim ve model planlamalarının odak noktalarını da tamamen bu yöne çevirdi. Kısa sürede kendi içerisinde rekabetin dahi oluşacağı araçları karşımıza çıkartan adımlar, üreticilerin kendi içlerinde özel model ailesi yaratma gibi maddeleri de içeriyor. Mercedes cephesinde EQ, Volkswagen cephesinde ID gibi örneklerle hayat bulan bu planlamaların Hyundai kanadındaki karşılığı ise Ioniq olacak. Bir süredir seri üretim versiyonu için yavaş yavaş vitesin artırıldığı model, tanıtımı öncesi kaza eseri resmi kaynaklar tarafından paylaşıldığı söylenen teknik özellikleriyle gündeme oturdu. Hyundai Ioniq 5 için markanın Avusturya departmanının sitesi üzerinden ön sipariş amacıyla paylaşıldığını gördüğümüz rakamlarda, depozito bedeli de dahil olmak üzere pek çok önemli rakamsal veriler yer alıyor.
Kısa sürede dış basında da büyük yankı bulan detaylarda, aracın First Edition olarak isimlendirilen ilk üretim örneği için veriler yer alıyor. Buna göre versiyon 313 beygirlik güç değeriyle 0’dan 100’e hızlanmasını 5,2 saniyede tamamlayabilecek bir performansa sahip olacak. Detaylarda araç için WLTP şartlarında gerçekleştirilen testlerin ardından elde edilen menzil değerininse 450 kilometre olacağını da görüyoruz. Katalogların üst kısımlarında yer alacak bu verilerden daha çok dikkat çekmesi gerekense hızlı şarj desteği. Porsche Taycan’dan da anımsadığımız 800V hızlı şarj mimarisini desteklediğini gördüğümüz Ioniq 5, bu sayede yüzde 20 batarya seviyesinden yüzde 80’e sadece 15 dakikada getirilebilecek. Aracın seri üretim versiyonunun üzerinde güneş panellerinin de konumlandırılacak olması sürpriz detaylar arasında.
Makyajlı Kona tanıtım filmi
Not: Haberde “45 EV” konseptinin fotoğrafları kullanışmıştır.