Konsept dinamiklerinin ardından seri üretime taşınan Hyundai Ioniq 5, kendinden sonra gelecek elektrikli aile için önemli ipuçları taşıyor.
Ioniq rozetinin bir model üzerinden alıp tamamen elektrikli ürün gamını temsil edecek bir rozete çeviren Hyundai cephesi bir süredir devam eden bekleyişimizi nihayet sona erdirdi. Konsept olarak tanıtımıyla birlikte tüm dikkatleri üzerine çeken elektrikli otomobil Hyundai Ioniq 5, bugün düzenlenen etkinlikle resmi dinamikleriyle karşımızda duruyor. Markanın tam 45 yıl önce piyasaya sunduğu ilk modeli PONY’den ilham alınarak tasarlanan Ioniq 5, kompakt bir CUV olarak lanse ediyor. Yepyeni bir platform olan E-GMP üzerine inşa edilen model, bu sayede hızlı şarj teknolojisi sayesinde çok daha cezbedici bir kullanıcı deneyimi vadediyor. Modelin tavanında güneş panellerinin konumlandırılmış olması da ilgi çekici detayları arasında.
Sadece BEV araçlar için özel olarak inşa edilen bu platform üzerine oturtulan model uzatılmış bir dingil mesafesi sayesinde çok cömert bir yaşam alanı sunuyor. Bu haliyle gerek oturma alanı gerekse bataryaların yerleşimi açısından dikkat çeken platform, aynı zamanda çevre dostu malzemeler kullanılarak üretiliyor. Aracın şık dış tasarımı, otomobilin modern olduğu kadar premium bir duruş sergilemesi için kilit detaylar üzerine şekillenmiş durumda.
İlk kez 2019 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda Hyundai 45 konsepti adıyla tanıtılan bu otomobilin ön tarafında, optimum aerodinamik için yeni bir kaput sistemi bulunuyor. Panel boşluklarını en aza indiren bu kapaklı kaput ve yatay formdaki ön tamponla beraber, IONIQ 5’te kusursuz bir aydınlatma teknolojisine yer veriliyor. V şeklindeki gündüz farları (DRL) yine U şeklindeki küçük piksellere sahip farlarla kombine ediliyor. Böylece, ön kısımda üstün bir aydınlatma teknolojisi kadar estetik bir görsellik elde edilmek istenmiş. Aerodinamik kriterler baz alınarak geliştirilen tekerlekler, Hyundai’nin Parametric Pixel tasarım temasını daha da belirgin bir hale getiriyor. Hyundai’nin bir EV otomobilde şimdiye kadar kullandığı en büyük jant olan bu özel takım, tam 20 inç çapında sunuluyor. Hem görsellik hem de yol tutuş için geliştirilen bu estetik jant, aynı zamanda E-GMP için özel olarak optimize edilmiş.
IONIQ 5’in iç mekanında da “Fonksiyonel Yaşam Alanı” teması var. Koltuklar ile birlikte kokpit de 140 mm’ye kadar hareket edebiliyor. Universal Island adıyla somutlaşan hareketli iç mekanda bataryalar için düz bir zemin sağlanırken ayrıca kullanıcıların konforuna göre mekan genişliği isteğe bağlı olarak ayarlanabiliyor. Ayrıca, koltuklar, tavan döşemesi, kapı döşemeleri, zemin ve kol dayama gibi iç mekandaki donanımların çoğu, geri dönüştürülmüş PET şişeler, bitki bazlı iplikler, doğal yün iplikler ve ekolojik deri gibi çevre dostu ve sürdürülebilir kaynaklı malzemeler kullanılarak üretiliyor. Ioniq 5, ikinci sıra koltuklar tamamen katlandığında yaklaşık 1.600 litreye kadar bir yükleme alanı sunabilen bir otomobil. Koltuklar tam dik konumdayken ise bu rakam 531 litre gidi sınıfının üzerine giden bir değerde.
Hyundai, bu modelle birlikte ilk kez ön camı dev bir ekrana dönüştürüyor. “Artırılmış Gerçeklik Baş Üstü Ekranı” olarak isimlendirilen bu donanımla birlikte; navigasyon, sürüş yardımcıları, anlık bilgiler ve aracın çevresiyle ilgili görüntüleri ön camın karşısındaki görüş alanlarına yansıtılıyor.. Bu yansıtma esnasında üst düzey AR teknolojisini kullanıyor ve sürüş esnasında sürücünün dikkatini dağıtmadan tüm bilgilerin aktarılmasını sağlıyor. Ayrıca, düzey sürüş asistanı sayesinde de şeritte kalmayı ve şeritte güvenli bir şekilde ilerlemeyi yüksek çözünürlüklü radar sensörleriyle gerçekleştiriyor
Hyundai karşımıza çevre dostu olduğu kadar performanslı bir elektrikli otomobil çıkartıyor. Kullanıcılar, 58 kWh veya 72,6 kWh olmak üzere iki pil paketi seçeneğini tercih edebiliyor. Ayrıca, yalnızca arka motorlu veya hem ön hem de arka motorlu olmak üzere iki elektrikli motor opsiyonu arasından seçim yapabiliyor. Ioniq 5, iki tekerlekten çekiş ve 72,6 kWh pil kombinasyonuyla da ortalama olarak 470-480 km arası bir menzile ulaşabiliyor. Tüm opsiyon seçeneklerinde 185 km/s’lik azami hıza ulaşabilen otomobil, elektrik motor opsiyon listesinin en üst seviyesinde 301 beygir güç ve 605 Nm tork değerlerini sunabilecek niteliklerde. Modelin en iyi oranda 0 ‘dan 100 km/s hıza 5,2 saniyede çıkabilmesi de dikkat çekiyor.
Ioniq 5’in E-GMP platformu, hem 400 V hem de 800 V şarj altyapılarını destekliyor. Platform, ek bileşenlere veya adaptörlere ihtiyaç duymadan 400 V şarjın yanı sıra standart olarak 800 V şarj özelliği de sunuyor. Porsche Taycan’da da var olan 800 V desteğinin özellikle altını çizmek gerek. Açıklanan verilerde aracın 350 kW’lık bir şarj cihazıyla beraber yalnızca 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj edebildiğini görüyoruz. 100 km menzil elde etmek için aracı sadece beş dakika şarj etmeleri gerekiyor. Araçta elektrikli bisikletleri, scooterları veya elektrikli kamp ekipmanlarını şarj edebilecek bi deneyim de mümkün. Burada bir nevi powerbank mantığından bahsedebiliriz.