Hyundai IONIQ Hybrid en merak edilen ve belki de en iddialı olduğu noktasıysa tüketim kısmı. Araçla birlikte geçirdiğimiz dört günün sonunda 430 kilometreye yakın yol kat ettik. Bu süreçte İstanbul’un en yoğun trafiği içerisine de girdik ufak çaplı da olsa şehirler arası seyahat de gerçekleştirdik. Normal standartlarda maksimum 120 km/s’lik hızlara erişerek yaptığımız yolculukların ardından elde ettiğimiz karma tüketim değeriyse 5,5 litre oldu. Maksimum 5,7 litreyi gördüğümüz bu değerin yer yer dizel motora yaklaşabildiğine de tanık olduk. Belirtmeden geçmeyelim, eğer çok daha sakin ve trafiği olmayan bir yerde yaşıyorsanız ekranınızda 5 litrelerin bile altında değer görmeniz hiçte zor değil. Fabrika değeri 3,9lt/100km olarak paylaşılan araçta hibrit sisteminin ne kadar başarılı bir şekilde çalıştığına uygulamalı olarak da şahit oluyorsunuz. Peki bu tam olarak nasıl mümkün oluyor?
İncelememizin giriş bölümünde de bahsettiğimiz gibi bunun en temel nedeni motorun Atkinson çemberi prensibi üzerine kurulmuş olması. Tamamıyla yakıt tasarrufu ve verimlilik prensibi üzerine kurulu olan 1.6 litre hacimli motorun teknik verilerine baktığımızda 105 beygir güç ve 147 Nm tork ürettiğini görüyoruz. Hyundai’nin 1,6 litrelik diğer benzinli motorlarındaysa bu değer 130 beygirlere kadar yükselebiliyor. Bu ayrımdaki farksa ilk başta bahsettiğimiz yapıdan ötürü. Yani motor hacmi 1,6 litre gibi görünse de çalışma prensibi gereği tüketim 1,2 ile 1,4 litre arasındaki motorlarla eş değer haline geliyor. Buradaki güç kaybınıysa 43 beygir güç üreten elektrik motoru tamamlıyor ve tüketim de bu sayede düşük seviyelerde seyrediyor.