reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai IONIQ Hybrid incelemesi

 - Güncelleme: 27 Kasım 2017 20:57

SÜRÜŞÜ OYUNA ÇEVİREN HİBRİT DENEYİMİ

Hibrit sürüş deneyiminden de bahsetmezsek olmaz tabi. Hyundai IONIQ Hybrid’de 120 km/s hıza kadar elektrik motorundan güç alabiliyorsunuz. 0-40 km/s hız aralıklarındaysa ağırlıklı olarak sadece elektrik motoruyla hareket ediyorsunuz diyebilirim. Bu da dur-kalk trafiklerde sıfıra yakın tüketim ve karbon salınımı demek. Aracın tamamen dolu deposu ve bataryasıyla birlikte 1.000 kilometrenin üzerinde menzil göstermesinin nedeni de doğrudan bu hesaplamalar. İçinizde batarya ya biterse tedirginliği olabilir. Lakin bunu tamamen bir kenara bırakmanızı öneririz. Diğer örneklerinde de gördüğümüz gibi gaz pedalından ayağınızı çektiğiniz andan itibaren batarya süratle dolmaya başlıyor. Tekerleklerin dönüşünden elde edilen bu geri kazanıma frene bastığınız andan itibaren başlayan ikinci kazanım eklenince içinizde bir mutluluk hissi beliriyor. Bu deneyim sürüşü bir anlamda oyuna dönüştürüyor diyebiliriz aslında. Bataryanızı doldurmak için belirli kriterlerde ekonomik sürüşe yöneliyorsunuz ve bunun işe yaradığını görünce istemsizce yüzünüzde tebessüm oluyor. “Eee ben bu ikisini de yapmazsam ne olur derseniz” bu sefer de içten yanmalı motorun bataryaya gönderdiği enerjinin varlığını söylemekten mutluluk duyuyoruz. Yani batarya, beslendiği üç farklı kanalla hep belirli seviyesini koruyor. Batarya ilgili yaşanacak herhangi bir problemin Hyundai’nin 7 yıllık garantisi altında olduğunu da hatırlatmakta fayda var.

Hyundai IONIQ, kokpit bölümünde ufak tefek tezatlık yaratan parçaları olsa da felsefesinin gereğini sonuna kadar yansıtmayı başaran bir otomobil. Özellikle Türkiye’deki vergilerden ötürü otomobil fiyatlarının geldiği noktayı düşündüğümüzde, şu aşamada rahatlıkla hibritin dizele göre çok çok daha avantajlı olduğunu söyleyebiliriz. Gerek çevreci kimliği gerekse ekonomik yapısıyla Hyundai IONIQ Hybrid bizim gönül rahatlığıyla size önerebileceğimiz modeller arasındaki yerini alıyor.