Hyundai Kona Electric’in kış koşullarındaki batarya performansını iyileştiren sistemler
Tanıtımının ardından kullanıcıların ilgisini çekmeyi başaran Hyundai Kona Electric, sınıfında sıkça görülen kış koşullardaki menzil kaybını minimuma indirmek konusunda iddialı.
Cenevre Otomobil Fuarı kapsamında tanıtımı gerçekleştirilen Hyundai Kona Electric, markasının IONIQ‘ten sonra bu alanda kullanıcılarla buluşturacağı ikinci model olacak. Tek seferde 470 kilometre gibi uzun mesafe yolculuklar konusunda bile başarılı olarak nitelendirebileceğimiz bir menzil değerine sahip olan Kona’nın bu yönüyle tedirginlikleri önemli oranda kaldırmasını bekliyoruz. Lakin paylaşılan bu menzil değeriyle ilgili önemli olan nokta özellikle kış aylarında kullanıcıları bekleyecek menzil kaybının ne kadar olacağı. Bunun farkında olan Hyundai mühedisleri, Kona Electric’i soğuk hava koşullarına hazırlamak adına özel bir süreç yürütüyor. -35 derece gibi oldukça zorlayıcı şartlarda İsveç’te gerçekleştirilen bu testlerle birlikte araçta menzil kaybını önlemek ve en aza indirmek adına kullanılan yöntemlerle ilgili de bilgiler karşımıza çıkıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Akıllı hava yönetimiyle minimum kayıp
Hyundai’nin Kona Electric’te yaşanabilecek menzil kayıplarını önlemek adına özel önemler aldığını bu testlerle birlikte ortaya çıkan detaylarla birlikte öğreniyoruz. Araçtaki havalandırma sistemlerini dış bölümdeki girişlerle birlikte koordineli olarak kullanan marka, ısı pompasının elektronik anlamda hayati bir işlevi olduğunu söylüyor. Sürüş sırasında meydana gelen sıcaklığı dönüştürüp verimliliği artırmakla görevli olan bu sistemde elektrik tüketiminin en aza indirgenmesi amaçlanıyor. Kona Electric’de bulunan akıllı hava giriş kontrol sistemiyse, araca giren ve çıkan hava miktarını kontrol ederek ısıtılmış havayı geri dönüştürüyor. Araç içerisindeki ısıyı da verimli kullanma konusunda özel bir yapının bulunduğu araçta, kullanıcılar sürüş öncesinde prize takılı durumdayken kokpiti ısıtabilecek. İçeride oluşan bu sıcak havayı en verimli şekilde kullanmak ve sürüş sırasında ekstra bir ısıtma ihtiyacı duyulmaması adına da özel önlemler alan geliştiriciler, bu sadece sürüş sırasında mümkün olduğunca en az şekilde klima kullanımını hedefliyor. 54 dakikada yüzde 80 seviyelerine gelen batarya kısmında, tek seferde 300 kilometre gidebilen bir versiyonu da sunacak olan Hyundai fiyat konusunda ise henüz net bir bilgi paylaşmadı.