reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai Kona incelemesi

DETAYLARA DOKUNUŞLAR

Dış tasarım itibarıyla hemen herkes gibi bizde de bir heyecan uyandıran Hyunda Kona’nın içerisinde ise kardeşlerini anımsatan ve radikal olmayan bir yapı var. IONIQ Hybrid ve yeni jenerasyon i30 gibi diğer modellerden alıştığımız kokpit yapısını burada da devam ettiren Hyundai, ön planda olan bölgelere yaptığı dokunuşlarla dışarıdaki dinamizmi içeriye yansıtmaya çalışmış. Havalandırma çıkışlarından başlayıp emniyet kemerine kadar uzanan renk ve piano black kaplama detayları bunun net şekilde yansıtıldığı yerler. Bizim test ettiğimiz Elite Plus donanım paketiyle birlikte kokpit içerisinde 7 inç‘lik multimedya ekran ve head-up display kullanıcıların en çok muhattap olacağı iki temel nokta. Kona’da sunulan HUD, oldukça başarılı bir şekilde tüm elektronik asistan uyarılarını yansıtıyor diyebiliriz. Güvenliği de içerisine alan bu yapı sayesinde gözünüzü yoldan ayırmadan hayati fonksiyonların işleyişinden haberdar olabiliyorsunuz. Multimedya ekran ise biraz önce bahsettiğimiz gibi diğer modellerden de anımsadığımız şekilde gayet yeterli ve şekilde geri bildirim verebiliyor. Direksiyon arkasında yer alan analog gösterge ve yol bilgisayarı kısmı da ufak güncellemelerle Kona’ya entegre edilmiş.


Eşya gözü ve yaşam alanı konusu da söz konusu B segment bir SUV olduğu için fazlasıyla önemli. Klima kumandalarının altında yer alan iki kademeli eşya gözü ile bizleri fazlasıyla memnun eden Kona’nın kapı içlerinde ise aynı mutluluğu sunduğunu söylemek pek mümkün değil. Arka tarafta oturan yolcular içinse gayet iyi ve rahat bir seyahat imkanı sunuluyor. 4.165 milimetre uzunluğa, 1.800 milimetre genişliğe, 1.550 milimetre yüksekliğe ve 2.600 milimetre aks mesafesine sahip olan Kona’da 361 litrelik bagaj hacmi sunuluyor. Modelin bu değeriyle Nissan Juke’dan daha ileride Renault Captur’dan ise daha geride olduğunu da sizlerle paylaşalım.