Önümüzdeki yıl karşımıza çıkarılacak Ioniq 6 ve 2024 planlarında olan Ioniq 7 için Hyundai resmi kaynakları şimdiden önemli detaylar paylaştı.
Ioniq 5 ile gerek tasarım gerekse teknik nitelik bazında büyük ses getiren Hyundai, elektrik geleceğinden sorumlu olacak bu alt markayla şimdiden gündem yaratmayı başardı. Avrupa kanadında macerasına başlayan 5 sonrasında kısa sürede iddialı bir ürün gamı oluşturmak isteyen marka kanadının sıradaki hamlelerini de biliyoruz. Sedan ve SUV segmentinde seyredecek olan yeni hamlelerin oyuncuları olacak Ioniq 6 ve Ioniq 7, 2022 ile birlikte kademeli olarak yüzlerini gösterecek. Hyundai tarafıysa beklenenden erken paylaştığı ilk rakamsal verilerle ocağın altını şimdiden yakmaya kararlı gibi görünüyor.
Hyundai Ioniq 6 ve Ioniq 7 için açıklanan rakamlar
Ioniq 5’in Amerika lansmanı kapsamında detayları paylaşılan modellerin, merkeze alınacağı dinamikler de büyük ölçüde resmiyet kazanmış durumda. Mart 2020’de tanıtılan Prophecy konseptine dayanacağı açıklanan Ioniq 6’nın, Türkiye’de 2018’de yılın otomobili olan Ioniq Hybrid’in yerini alması planlanıyor. Ebatsal olarak yeni nesil Sonata ile benzer standartlarda olacağını gördüğümüz modelin altyapısı diğer tüm isimlerdeki gibi eGMP platformuna emanet edilecek. Ioniq 6’da sunulacak 73 kWh’lik batarya paketinin iki farklı motor seçeneğiyle kombin edileceğini görüyoruz. Giriş seviyesindeki versiyonda tek elektrik motoruna yer verecek olan marka, burada kullanıcılara 218 PS güç sunacak. Çift elektrik motorlu dinamiklerde ise bu değeri 313 PS’e kadar yükseldiğini göreceğiz. Ioniq 6 için hedeflenen en iyi menzil değeriyse 483 kilometre olarak açıklamalardaki yerini alıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Aileye en son katılacak olan Ioniq 7 SUV içinse önümüzde ciddi bir zaman dilimi var. Tarih olarak 2024’ün ilk yarısının işaret edildiği model, geleneksel ürün gamında seyreden Palisade ile eşdeğer ebatlarda olacak. Üç kademeli iç yaşama alanını da beraberinde getirecek olan bu dev SUV’de 7 kişilik yolcu kapasitesi de bizleri bekliyor. Hyundai’nin Ioniq 7 planlarında tek elektrik motorlu bir versiyonun en azından şimdilik bulunmadığını çok net bir şekilde görüyoruz. Aracın ebatları gereği Ioniq 6’dan farklı olarak 73 kWh yerine 100 kWh kapasiteli bataryaya sahip olması planlanıyor. Batarya artış gösterse de 483 kilometre dolaylarında seyreden menzil beklentisi sabit konumda.