TikTok ilhamlı YouTube Shorts özelliği Türkiye dahil 100’den fazla ülkede açıldıktan sonra Shorts fonu duyuruldu. İşte detaylar;
TikTok’un elde ettiği büyük başarı sadece Facebook’u değil Google’ı da etkiledi ve firma karşımıza halen Türkçe bir isim verilmeyen YouTube Shorts ile çıktı. Artık herkes için açık olan özellik için Google kendisi şu açıklamayı yapıyor:
“Shorts, tüm kullanıcıların yalnızca akıllı telefonlarını ve YouTube uygulamasındaki Shorts kamerasını kullanarak yeni bir kitleyle bağlantı kurmasını sağlar. YouTube’un Shorts oluşturma aracı, çok segmentli kameramızla en fazla 60 saniyelik kısa videolar oluşturmayı kolaylaştırır.”
İşte bu özellik ışığında maalesef Türkiye için açık olmayan 100 milyon dolarlık YouTube Shorts Fonu hazırlandı. Google’ın bu fon için açıklaması şöyle:
“Shorts Fonu, YouTube topluluğunun seveceği yaratıcı ve orijinal kısa videolar yayınlayan içerik üreticileri ödüllendirmeyi amaçlayan, 100 milyon ABD doları tutarında bir fondur. Her ay binlerce içerik üreticiye ulaşarak fonumuzdan Shorts bonusu almaya hak kazandıklarını bildireceğiz.”
Şimdilik destekli ülkeler arasında Brezilya, Hindistan, Endonezya, Japonya, Meksika, Nijerya, Rusya, Güney Afrika, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri yer alıyor. Bu bölgelerdeki bazı içerik üreticilerin bu fon üzerinden ayda 10 bin dolar kazanabileceği aktarılıyor.
YouTube Shorts Fonu’ndan bonus alabilmek destekli ülkeler arasında olmak dışında şu gereksinimlerin de sağlanması gerekiyor:
- “-Kanalların son 180 gün içinde gerekli şartları karşılayan en az bir kısa video yüklemiş olması gerekir.
- -Kanalların YouTube Topluluk Kuralları, telif hakkı kuralları ve para kazanma politikalarına uyması gerekir.
- -Üçüncü taraf sosyal medya platformlarına ait filigran veya logolar içeren videolar, orijinal olmayan videolar (ör. filmlerden ya da TV programlarından düzenleme yapılmadan alınan klipler) veya başka içerik üreticilerin kanallarından yeniden yüklenmiş videolar uygunluk ölçütlerini karşılamaz.”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
YouTube Shorts için gelecek pek aydınlık değil
Bunu daha önce söylemiştik. YouTube’un gerçek anlamda bu konuda işi biraz zor görünüyor. İlk olarak TikTok’taki kadar yüksek bir popülerlik uzun vadede bile mümkün değil. Bunu Facebook henüz Instagram özelinde dahi elde edebilmiş değil.
Ancak yine de bu tarz yaratıcı ve kısa videolar çabuk tüketilebildiği için günümüzde fazlasıyla çok dikkat çekiyor. YouTube’daki kanalların bu yeni döneme ilgi göstermesiyle kullanım iyice artacaktır.