Bugün ortaya atılan iddiaya göre teknolojide devi Apple ve IBM, Elon Musk’ın sahibi olduğu X’e reklam vermeyi durdurdu.
Dünyanın en önemli teknoloji firmalarından olan ABD merkezli Apple ve IBM, iddiaya göre Elon Musk’ın antisemit bir paylaşıma yanıt vermesinin ve bunu “asıl gerçek” olarak nitelendirmesinin ardından X’e reklam vermeyi tamamen durdurdu. Bu konuda henüz daha fazla detay bulunmuyor, Media Matters tarafından yayınlanan bir rapora göreyse bazı şirketler X’teki reklamlarının aşırı sağcı komplo teorileri ve antisemitik içerikli paylaşımlarla birlikte gösterilmesinden çok rahatsız oluyor. Satın aldıktan sonra attığı adımlarla çok ciddi sayıda reklam vereni kaybeden ancak daha sonra bu durumu toparlayan Elon Musk, son adımıyla ise büyük şirketleri kaçırmayı bir kez daha başarmış durumda. X (Twitter) için bu aralar genelde yeni özellikler ses getiriyordu. Örneğin geçtiğimiz günlerde paylaşımların altına bir “benzer gönderiler” butonu eklenmişti ve buton daha sonra Türkiye dahil bütün ülkelerde aktif edilmişti.
İlk olarak Elon Musk tarafından duyurulan butona basıldığı zaman, yapay zeka ile desteklenen bir algoritma çalışıyor ve karşınıza ana paylaşımla alakalı benzer içerikleri getiriyor. Belirli konularda daha fazla içerik bulunması için geliştirilen bu keşif altyapısı, bazı kişilerin hoşuna gitmiş durumda. Yapay zeka temelinden dolayı zamanla çok daha iyi hale gelmesi beklenen sistem, kullanıcıları platformda daha uzun süre tutmak adına atılmış en son adım oluyor.