Test konuğumuz olan 35 TFSI S Line versiyonuyla birlikte bizleri grubun diğer üyelerinden tanıdığımız 1,5 litrelik benzinli motor karşılıyor. 150 beygir güç ve 250 Nm torkluk değerleriyle vadettiği performans bazında hiçbir değişim yapılmadan A3 Sedan’a da aktarılan bu motorun iki farklı sürüş karakterine de adapte olabilecek çalışma prensibi söz konusu. Bu motorla birlikte 0’dan 100’e hızlanmasını 8,4 saniyede tamamlayabilen modelin erişebileceği maksimum sürat 232 km/s olarak teknik tabloya yansıyor. Bu noktada tasarımın da getirdiği etkilerle A3’ü Golf ile aynı motora sahip olmasına karşın daha yüksek değerlere çıkabilen bir otomobil olduğunu görüyoruz.
Toplamda 1.395 kilogramlık bir otomobil olan A3 Sedan ile çok kolay başa çıkabilen bu ünitenin, ürettiği değerleri alt devirlerden itibaren verebiliyor olması da bunda önemli etken. Gerek ara hızlanmalarda gerekse yüksek hızlara çıkmak istediğinizde DSG’nin de etkisiyle birlikte tepkilere başarılı şekilde cevap veren bir kombinasyon sizi bekliyor. S Line etkisi ile performans “gıdıklamalarıyla” donatılsa da A3’ün içerisinde bulunduğu sınıf gereği belli çerçevede bir tüketim değeri sunmasını da bekliyorsunuz. Tam da bu noktada 1,5 litrelik motorla ilgili ilk başta altını çizdiğimiz çift karakterli çalışma prensibi devreye giriyor. Araçla ekonomi yapmak istediğinizde kolaylıkla 5 litrelik tüketim ortalamalarıyla gezebiliyorsunuz. Söz konusu performans olduğunda da bu değerler kolaylıkla 8 litre ve üzerine de çıkabiliyor ki bu noktada güç tamam sizin elinizde.
Tüm parçaları bir araya getirdiğimizde elbette son kapı fiyatlara açılıyor. Bugün baktığımızda A3 ailesinin S Line bazında iki gövde tipi arasında azımsanmayacak bir fark olduğunu görüyoruz. Test konuğumuz olan Sedan gövde tipi için 553.617 TL olan liste fiyatı, Sportback içinse 522.819 TL olarak karşımıza çıkıyor. Bu da masada yaklaşık 30 bin TL gibi ciddi bir farkın varlığına işaret ediyor. Söz konusu kullanışlılık olduğunda Sportback ile Sedan’ı ayıran en büyük noktaların başında bagaj hacmiminin geldiğin biliyoruz. Sedan’ın bagaj tarafındaki tasarım dinamikleri 425 litrenin avantajını kapsamlı kullanımda zorlaştırıyor olması, Sportback’i 45 litre geride olmasına karşın daha mantıklı bir seçenek haline getirebiliyor. Bu noktada bizim önerimiz, her iki modeli de dikkatli bir şekilde değerlendirip kararınızı bunun paralelinde vermeniz yönünde olacak.