Yeni nesliyle birlikte özellikle tasarım konusunda çok daha tatminkar hale gelen Audi A3 Sedan, sportif S Line kombinasyonuyla konuğumuz oldu. Audi'yi uzun süredir kompakt pazarda başarılı şekilde temsil eden A3 serisi, premium segmentte dönem dönem kulları belirleme rolünü üstlendi. Sedan gövde tipiyle satışa sunulduğu günden itibaren bambaşka bir kitleye erişme potansiyelini yakalayan A3, bugün Uzak Doğu ve Avrupa'da markanın yüzünü güldürüyor. A-Serisi için Mercedes'in de aynı yönde aksiyon almasına referans olan A3, geçtiğimiz yıldan beridir dördüncü jenerasyonuyla yollardaki varlığını sürdürüyor. Yeni jenerasyonla birlikte özellikte tasarım bazında sınırlarını aşan mesajlar taşıyan bu önemli isimde, altıgen formların kullanılmış olması, çizgiyi Lamborghini'ye kadar götürüyor. 2021'in ilk çeyreğinden beridir Türkiye pazarında meraklılarıyla iki farklı gövde tipiyle buluşan aile ile geç de olsa bir buluşma da biz gerçekleştirdik. Audi A3 Sedan 35 TFSI S Line kombinasyonuyla test konuğumuz olan dördüncü jenerasyon, 500 kilometreye yaklaşana sürüşün ardından güçlü olduğu yönlerini çok net bir şekilde ortaya koydu. TASARIMDAKİ DEĞİŞİMLER VE EBATLAR Volkswagen grubunun paylaşımlı platformu olan MQB üzerine geliştirilen yeni A3 Sedan bu konuda artık alıştığımız bir eğride. Aracı bir önceki nesilden ayıran özelliklerse buradan itibaren başlıyor. Üçüncü nesilden her anlamda daha büyük olan otomobilin toplam uzunluğu 40 milimetre artırılarak 4.500 milimetreye getirilmiş durumda. A3 Sedan'ın genişliği 20 milimetre yüksekliği ise 10 milimetre ileriye taşınırken, aks mesafesinde bir değişime gidilmemiş olması dikkat çekiyor. Modelde sürücü koltuğunun daha alt konuma alınmasından ötürü ön tarafta 20 mm daha fazla baş mesafesinin elde edilmiş olması ufak bir "hile" ile gelen değişimler arasında. Yeni jenerasyonun aks mesafesi gibi hayati noktasında revizyona gidilmemiş olması, bagaj kapasitesinin değiştirilmeden 425 litrede bırakılmasına neden oluyor. Bu değerin en büyük rakip olan A-Serisi Sedan'da 420 olarak gelmesi belkide Audi tarafının elini biraz daha rahatlatan noktalar arasında yer alabilir. Yine de ortada yeni bir jenerasyon olmasından ötürü ufak geliştirmelerle bu bölümde artışlar görmek isterdik. Yeni jenerasyona gerçek dünyada baktığımızda, tampon ve gövde parçalarında yapılan revizyonlarla birlikte gelen bir makyaj hissiyatı daha ağırlıklı hissediliyor. Önceki nesile göre daha ihtişamlı bir görünümün ufak ebatsal dokunuşlarla yakalanabildiği de kısmen kabul edilebilir. A3 Sedan’ın yeni tasarım dinamikleriyle birlikte ileriye taşınan yönü sadece tatminkar görünüşü değil. Audi mühendisleri bu değişimle birlikte önceki nesle göre 0.04’lük bir sürtünme katsayısı iyileştirmesi yakalayarak 0,25‘e ulaşmış durumda. Bu değerin dünyanın en iyilerinde 0.22 cd olduğunu düşündüğümüzde, tasarım tarafına verimlilik konusunda şapka çıkartmamız gerektiğini gösteriyor. Dış tasarımla ilgili dikkat çeken pek çok bölüm ağırlıklı olarak ön bölümde toplanmış durumda. Özellik test konuğumuz olan S Line paketiyle birlikte çok daha sportif görünen karakterde geniş öz ızgara ve pasif hava kanalları gerçekten keyif veriyor. Arka tarafta ise önceki nesile göre ışıklandırma grubu dışında çok ciddi bir değişim hissiyatını yakalamak mümkün değil. KOKPİTTE BİR ŞEYLERİ FEDA MI ETTİK? A3 ürün gamında yeni jenerasyon olarak nitelendirebileceğimiz en ciddi hissiyat iç yaşam alanında. Audi'nin tüm ürün gamında yaptığı revizyon ile birlikte dijital parçaların modaya uygun olarak artırıldığı kokpit bölümü, A3'te de karşımızda çıkıyor. Ailede yapılan bu değişimi iki farklı noktada değerlendirme ihtiyacı hissediyoruz. Madalyonun olumlu yüzünde, üst modellerden alışık olduğumuz gayet başarılı donanımların fazla kesintiye uğramadan kompakt segmente yansıtılmış olması var. Negatif taraf ise önceki nesilde A3'ü eşsiz ve bir o kadar minimal kılan saklanabilir multimedya sistemi yapısını artık göremiyor olmamız yatıyor. Önceki nesilde kullanıcısını çok daha premium hissettirdiğini düşündüğümüz bu özelliğin güncel dönüşümde sele kapılmış olması, "kokpitte bir şeyleri mi feda ettik?" hissiyatını yaratıyor. Yeni ekranların işlevsellik kısımlarıysa hiç fena sayılmacak düzeyde. Özellikle multimedya sistemde A3 Sedan'ı üç boyutlu olarak güzel grafiklerle görüyor olmak keyif veriyor. Sürücü tarafındaki hayalet ekranı ise özelleştirilebilirlik açısından geliştirmeye biraz daha açık bulduk. Bu bölüme yazılsal bazda yapılacak ufak dokunuşlarla eklenecek renk ve tema kişiselleştirilebilirliği, kullanıcıyla araç arasında var olan bağı daha da kuvvetlendirebilir. Malzeme kalitesi tarafında ise genel olarak beklentileri karşılayan bir durum söz konusu. S Line ile birlikte gelen koltuklar aracın sportifliğini çok net bir şekilde tamamlıyor. Yolcu tarafındaki panelde kullanılan kaplamalar ise daha ekonomik bir Audi'de olduğunuzu hissettiriyor. SORU İŞARETLERİNİ ORTADAN KALDIRAN SÜRÜŞ PERFORMANSI Volkswagen grubu içerisinde A3 ile Golf arasında çokça kıyaslama yapıldığını görürüz. Donanım bazında birbirlerine paralel olsalar da A3'ü Golf'ten çok net bir şekilde ayıran noktanın sürüş performansı olduğunu söyleyebiliyoruz. Özellikle S Line paketiyle birlikte sportif sürüş konusunda daha daha kışkırtıcı olan A3 Sedan ile dağ yollarında yaptığımız bol virajlı sürüşler sonucunda buradaki tüm soru işaretlerini ortadan kaldıracak bir "direktlik" karşımıza çıktı. Otomobilin virajlara olan tepkileri kesinlikle beklentinin üzerinde. Yol tutuş konusunda bizden tam notu hak eden modelde, tüm bu sportif sürüşe karşın konfordan da çok fazla ödün verilmemiş olması takdir edilesi düzeyde. Aracın uzun yol odaklı sürüşlerde kendisini hissettirdiği bir diğer başarısı da izolasyon tarafında. Bu noktada üzerine çalışılmış bir performans ortaya koyan modelin konfor elemanlarından birisi olarak burayı da yazabiliriz. MOTOR VE TÜKETİM Test konuğumuz olan 35 TFSI S Line versiyonuyla birlikte bizleri grubun diğer üyelerinden tanıdığımız 1,5 litrelik benzinli motor karşılıyor. 150 beygir güç ve 250 Nm torkluk değerleriyle vadettiği performans bazında hiçbir değişim yapılmadan A3 Sedan'a da aktarılan bu motorun iki farklı sürüş karakterine de adapte olabilecek çalışma prensibi söz konusu. Bu motorla birlikte 0'dan 100'e hızlanmasını 8,4 saniyede tamamlayabilen modelin erişebileceği maksimum sürat 232 km/s olarak teknik tabloya yansıyor. Bu noktada tasarımın da getirdiği etkilerle A3'ü Golf ile aynı motora sahip olmasına karşın daha yüksek değerlere çıkabilen bir otomobil olduğunu görüyoruz. Toplamda 1.395 kilogramlık bir otomobil olan A3 Sedan ile çok kolay başa çıkabilen bu ünitenin, ürettiği değerleri alt devirlerden itibaren verebiliyor olması da bunda önemli etken. Gerek ara hızlanmalarda gerekse yüksek hızlara çıkmak istediğinizde DSG'nin de etkisiyle birlikte tepkilere başarılı şekilde cevap veren bir kombinasyon sizi bekliyor. S Line etkisi ile performans "gıdıklamalarıyla" donatılsa da A3'ün içerisinde bulunduğu sınıf gereği belli çerçevede bir tüketim değeri sunmasını da bekliyorsunuz. Tam da bu noktada 1,5 litrelik motorla ilgili ilk başta altını çizdiğimiz çift karakterli çalışma prensibi devreye giriyor. Araçla ekonomi yapmak istediğinizde kolaylıkla 5 litrelik tüketim ortalamalarıyla gezebiliyorsunuz. Söz konusu performans olduğunda da bu değerler kolaylıkla 8 litre ve üzerine de çıkabiliyor ki bu noktada güç tamam sizin elinizde. Tüm parçaları bir araya getirdiğimizde elbette son kapı fiyatlara açılıyor. Bugün baktığımızda A3 ailesinin S Line bazında iki gövde tipi arasında azımsanmayacak bir fark olduğunu görüyoruz. Test konuğumuz olan Sedan gövde tipi için 553.617 TL olan liste fiyatı, Sportback içinse 522.819 TL olarak karşımıza çıkıyor. Bu da masada yaklaşık 30 bin TL gibi ciddi bir farkın varlığına işaret ediyor. Söz konusu kullanışlılık olduğunda Sportback ile Sedan'ı ayıran en büyük noktaların başında bagaj hacmiminin geldiğin biliyoruz. Sedan'ın bagaj tarafındaki tasarım dinamikleri 425 litrenin avantajını kapsamlı kullanımda zorlaştırıyor olması, Sportback'i 45 litre geride olmasına karşın daha mantıklı bir seçenek haline getirebiliyor. Bu noktada bizim önerimiz, her iki modeli de dikkatli bir şekilde değerlendirip kararınızı bunun paralelinde vermeniz yönünde olacak. TEKNİK ÖZELLİKLER VE PUANLAMA