Kullanıcıların araştırma merkezinde yer alan ikinci el otomobil pazarı ile ilgili açıklanan yeni veriler sürecin adeta büyük resmini gösteriyor.
İkinci el otomobil pazarı son yılların en astronomik dönemlerinden birisini yaşamaya devam ediyor. Sıfır araçlardaki dinamikleri geride bırakan bu dinamikler, akıllara bile gelmeyecek tabloların ortaya çıkmasına da vesile. Pazarın kurumsal oyuncularından Otomerkezi.net‘in CEO’su Muhammed Ali Karakaş, sektöründeki son durum hakkında önemli tespitlerde bulundu. Eylül ayında bir önceki aya göre online araç satışlarında yüzde 15 düşüşün gözlenme sebebinin kurdaki artış ve kredi faiz oranlarındaki yükselişle ilintili olduğunu dile getiren Karakaş, çarpıcı açıklamalar yaptı.
Sıfırdaki stok sıkıntısı, kur artışı, ÖTV’deki düzenleme gibi birçok etkenden çok, bireysel kullanıcıların araç alıp satma telaşına düştüğünü ve dolaylı olarak fiyat artışına sebep olduklarını dile getirdi. Karakaş; “Karlı gibi görünen ikinci el oto pazarında asıl kazanan bireysel araç sahipleri oldu. Satışlar artmış gibi görünse de bu araçları alıp satan kişiler değişmiyor. Otomotiv ile ilgisi olmayan farklı meslek gruplarından herkes tabiri caizse araç alıp satma derdine düştü. Pandemi döneminde ortaya çıkan uzaktan çalışma olanağı da araç ticaretini kolaylıkla yapmalarını sağladı. Ertelenen talep, sıfırdaki stok problemi, kur artışı gibi hususlar fiyatların artışına elbette sebep oldu, fakat bir yerden sonra pazardaki hareketlilik ve ani fiyat yükselişleri, otomotiv dışı farklı sektörlerde çalışan insanların maalesef iştahını kabarttı kabarttı. Bugün satışlar geçen yıla göre yüksek gözükse de sanal bir artıştan bahsediyoruz. Araç alıp satanlar hep aynı kişiler. Artık her iki kişiden biri sadece yatırım amaçlı otomobil satın alıyor.” ifadelerine yer verdi.