Talep doğrultusunda gündemden düşmeyen ikinci el otomobil pazarında, hasarlı araçlar tam onarılmadan tekrar satışa çıkartılıyor.
Stok sıkıntısı başta olmak üzere 0 kilometre araçlarda yaşanan problemler kullanıcıları ikinci el pazarına ciddi şekilde yönlendirdi. Bu talebin doğrultusunda özellikle son 6 aylık sürecin fiyat artışları başta olmak üzere yeni problemleri de beraberinde getirdiği aşikar. Bu kapsamda, araç daha düşük fiyata sahip hasarlı araçların doğru şekilde onarılmadan satışa çıkarıldığıyla ilgili ciddi bulgular ortaya çıkmış durumda. Pilot Garage Genel Koordinatörü Cihan Emre’nin paylaştığı bilgiler ise işin kullanıcıların yaşamını doğrudan tehlikeye atacak boyutlarda olduğunu görüyoruz. Öyle ki bazı araçlarda hava yastığı yerine çocuk bezi ve köpük gibi malzemeler rastlanmış durumda.
Hasar kaydı geçmişi ve değişen-boyanan kaporta aksamından bağımsız olarak hava yastığı konusuna kuşkuyla yaklaşılması gerektiğine dikkat çeken Cihan Emre; “Hiçbir değişeni, boyası olmayan bir araç alttan yürüyen aksama darbe alarak da hava yastığı açabilir. Bu yıl ikinci el araç pazarındaki hızlı sirkülasyon, işi otomobil alım-satımı olmayanların da iştahını kabarttığı için, artan fiyatların etkisiyle daha uygun fiyatlı algısı yaratan hasarlı araçların onarılıp tekrar satışa çıkmasına sebep oldu. Fakat onarımların birçoğu yanlış, ihmaller yüksek ve maliyeti düşürmek için çoğunlukla hile yoluna başvuruluyor. Hava yastığı patlamış bir aracın kokpitini tamamen değiştirmek maliyeti artırıyor ve onun yerine kaplama yoluna gidiliyor.