Pazarda önemli pay sahibi olan LPG odağındaki araçların ikinci eldeki satışlarında kullanıcıların birkaç temel testi yaptırması öneriliyor.
Türkiye’de önemli bir pazar payına sahip olan LPG odaklı araçlar, önceliği tasarruf olan tüketicilerin gözdesi olmaya devam ediyor. Ancak bu amaçla satın alınan ikinci el LPG’li araçların birçoğunda önemli problemlere rastlanıyor. Yapılan araştırmalarda sıklıkla yaşanan problemler yüksek yakıt tüketimi, düşük performans, tekleme, stop etme, aracın çalışmaması şeklinde sıralandığını görüyoruz. Ekspertiz sektörünün önemli isimlerinden Pilot Garage da, ikinci el otomobil odağında LPG seçeneğini düşünenler için öneriler sıraladı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
LPG sistemli araçlar donanımlı noktalarda testlerden geçmeli
LPG sistemine sahip bir araç satın almayı düşünen tüketicilerin detaylı dyno-performans testi ve diagnostik kontrollerini ihmal etmemesi gerektiğine dikkat çeken Pilot Garage Genel Koordinatörü Cihan Emre “Otomobilin arıza lambası yakması, zor çalışması, teklemesi, bir problem olduğuna işaret eder. Yakıt tankı, enjektörlerin kontrolü ve kapsamlı arıza tespit işlemleriyle sorunlar teşhis edilmeli. Birçok LPG’li araçta, araca uygun olmayan, daha düşük beygirli motorlara uygun basit enjektörler kullanılıyor, yanlış montaj ve programlama işlemi yapılıyor.
Detaylı ekspertiz dışında tüketicilerin LPG sisteminin garantisine ve ruhsata işlenip işlenmediğine de dikkat etmesini şiddetle tavsiye ediyoruz. Maliyeti düşük tutmak için yapılan hatalı işlemler sebebiyle tüm sistemi değiştirmek gerekiyor. Günümüzde yeni bir LPG sistemi 10-20 bin TL ekstra masraf anlamına geliyor. ” açıklamasını yaptı.