İkinci elektrikli otomobil Audi e-tron GT, menzil ve performans sinyalleri vermeye başladı
Önümüzdeki 2 yıllık zaman zarfı içerisinde gelişim ve asfalta iniş aşamaları tamamlanacak olan Audi e-tron GT, Tesla’nın yeni rakiplerinden olacak.
Uzun süredir sahne almasını beklediğimiz ilk elektrikli modelini Paris Otomobil Fuarı’nda nihai sonuca kavuşturan Audi için sırada ikinci planın işleme alınması var. Önümüzdeki yıl itibarıyla satışa sunacağı SUV sınıfındaki e-tron ile belirli bir ivmelenme yakalamak isteyen marka, 2020 itibarıyla ise binek segmette yer alacak çok daha iddialı bir parçayı geliştiriyor. e-tron GT adıyla yavaş yavaş adından söz ettirmeye başlayan bu model, sıkı LOG takipçileri tarafından hatırlanabilir. Eylül ayı içerisinde ortaya çıkan detayları üzerinden ilk değerlendirmesini yaptığımız modelin yüzde 80 batarya doluluk oranına 12 dakikadan kısa sürede erişmesi bekleniyor. Bunu ilk kez kullanılacak olan 350 kW’lık hızlı şarj mimarisine borçlu olacak Audi e-tron GT’den gelen yeni bilgilerle birlikte menzil ve performans gibi parçalar üzerindeki sis bulutları da dağılmaya başlıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Halihazırda devam eden geliştirme aşaması ve önümüzdeki süreçle ilgili açıklamalar, Audi AR-GE Müdürü Ulrich Widmann‘dan geldi. e-tron GT’nin performans konusunda beklentileri yükseltecek bir model olacağının altını çizen Widmann, aracın altyapısıyla da kendinden sonra gelecekler için bir ilk niteliği taşıyacağını vurguluyor. Önümüzdeki ay kapılarını açacak olan Los Angeles Otomobil Fuarı‘nda bir konsept versiyon üzerinden ilk gösterimi yapılacak olan otomobil, Porsche’nin de geliştirme aşamasında olduğu elektrikli modeli Taycan ile aynı platformu paylaşıyor. J1 adı verilen bu platformla birlikte ne gibi farklılıkların bizleri karşılayacağı da haliyle merak edilmekte. Model için; “Porsche ile genleri paylaşacak ama daha çok Audi’nin ağırlığını hissedeceğiniz bir yapı olacak.” ifadelerini kullanan Widmann, menzil konusunda şimdilik 400 kilometre civarını işaret etti. Bu rakam aynı zamanda ilk model e-tron ile büyük oranda benzerliğin bizleri beklediğini gösteriyor.
Bahsi geçen noktalar arasında en temel farkı, Tesla Model P100D’ye rakip olmasından ötürü 0-100 ve maksimum sürat gibi noktaların yaratacağını net bir şekilde söyleyebiliriz. e-tron SUV’de 200 km/s’lik maksimum hız ve 5,5 saniyelik 0-100 değerleri önemli ölçüde ileri götürülecek. Nitekim Tesla’da bu rakamların 4,3 saniye ve 250 km/s olduğunu düşündüğümüzde, Audi e-tron GT için aşması veya yakalaması gereken noktalar da net bir şekilde görülebiliyor. Audi’nin de bu noktalar üzerine odaklandığını bilmek, ortaya çıkacak olan ürün için beklentilerimizin artmasına neden oluyor. Siz de düşüncelerinizi yorum olarak bizlerle paylaşabilirsiniz.
- Haberde temsili ana görsel kullanılmıştır.