İkinci SpaceX Starship kalkışı için hazırlıklar tamamlanmış ve uzun süredir incelemelerde bulunan FAA’den de resmi izin alınmıştı.
Kaçıranlar için ana itici Super Heavy Booster ve önünde yer alan Starship için ilk tam kalkış denemesi 20 Nisan 2023 tarihinde gerçekleştirilmişti. Yapılmış en güçlü roket ile güzel bir kalkış yapıldı ancak sonrasında süreç istenildiği gibi gitmedi ve 38 km yükseklikte büyük bir patlama yaşandı. Firma uzun süredir ikinci kalkış denemesine hazırlanıyordu, ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) şirketten ikinci kalkış öncesinde 63 farklı “düzeltici eylem” isteğinde bulunmuştu. FAA bunları istemişti çünkü ilk kalkış sonrasında ciddi hasarlar meydana gelmiş ve bazı kötü sonuçlanabilecek riskler oluşmuştu. FAA şirketten sızıntıları ve yangınları önlemeye yönelik tasarım yenilemeleri, yeniden tasarlanmış bir fırlatma rampası ve çok sayıda başka düzeltme talep etti, bunlar sağlanmadan kalkışa izin verilmeyeceği açıklandı. FAA ile aylardır ortak çalışmalar yapan SpaceX, isteklerin hepsini sorunsuz olarak yerine getirdi ve bu sayede geçtiğimiz saatlerde resmi olarak ikinci kalkışı gerçekleştirdi.
Ancak ikinci kalkış da tam olarak istenildiği gibi gitmedi. Sorunsuz bir fırlatmadan ve planlanan ilk aşama ayrılmasından birkaç dakika sonra Super Heavy patladı (Bu anı buradaki videoda izleyebilirsiniz), bu durum Starship’in yoluna devam etmesine ise engel olmadı.
İlk versiyondan çok daha yükseğe çıkan (Spesifik olarak 148 km) Starship, daha sonra Super Heavy gibi patlayarak yok oldu. Bu iki patlama nedeniyle de kimse zarar görmedi ya da herhangi bir çevre hasarı yaşanmadı.
Şirket bu ikinci kalkıştan da çok büyük veriler topladı. Bu açıdan yaşanan patlamaları şirket için her şeyin sonu gibi görmemek gerekiyor. SpaceX geliştirme aşamasında çok sayıda Falcon 9 kaybetti ancak o hatalardan öğrenilenler ile ticari görevlerin hemen hepsini sorunsuz olarak tamamlamayı başardı.