Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nun geçtiğimiz ay gösterimi yaptığı yerli otomobil cephesine ait kenevir tabanlı batarya üretim çalışmaları başladı.
Uzun yıllardır beklenen yerli otomobil tanıtımının üzerinden 1 aydan fazla bir süre geçti. Araca ait yerlilik oranı tartışmaları hala sürerken TOGG CEO’su Gürcan Karakaş’dan kritik açıklamalar gelmişti. “Marka yaratmadan tasarıma kadar dünyanın en iyileri ile çalıştık. Aracın elektrikli motoru için Bosch ile görüşüyoruz. Bataryası için Çin ağırlıklı 6 firma ile gizlilik sözleşmesi imzaladık.” diyen Karakaş bu parçaların tamamen yerli olmayacağını da açıklamış oldu. Ancak bu durum sizi yanlış bir algıya yöneltmesin. Dünya’nın bütün otomobil üreticileri, her parçayı kendileri üretmek yerine, daha az maliyetle daha iyisini üretebilecek firmalar ile çalışıyor. Anlayacağınız bu oldukça doğal bir durum. Ancak Bozok Üniversitesi’nden gelen son haberler bu durumu değiştirebilir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yerli otomobil bataryası için kenevir kullanılabilir mi?
Yozgat Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Karadağ’ın iddialı açıklamaları şu şekilde, “Süper kapasitör yapımında kenevirden yararlanılıyor. Biz de bu yönde Ar-Ge merkezi kuracağız. Bozok Üniversitesi, kenevire dayalı batarya üretecek. Kenevir kullanılarak üretilen bataryaların mevcut bataryalardan ömrü çok daha uzun. 200 kat daha uzun ömürlü olan bir bataryadan bahsediyoruz. Biz, neden yerli otomobilimizin bataryasını üretmeyelim? Kenevir esaslı batarya yapımında öncü bir üniversite olmayı düşünüyoruz. Dolayısıyla yerli otomobilimizin bataryasını inşallah biz üretebiliriz. Bu bizim hayalimiz, gerçekleştiremeyeceğimiz bir hayal değil. Çünkü literatür bilgileri bize bunu gösteriyor. Bununla ilgili önemli altyapımız olduğunu ve çalışmalarımızın başladığını söyleyebilirim.” Yerli otomobil ile ilgili tüm gelişmeleri LOG.com.tr’den takip edebilitrsiniz.