Bugün gerçekten ilginç bir iddia gündemde ses getirdi. Buna göre FSR teknolojisi için AMD, Samsung ve Qualcomm bir araya geldi.
Henüz resmi bir açıklama yok ancak daha önce doğru bilgiler vermiş bir kaynak, AMD, Samsung ve Qualcomm‘un açık kaynak FSR teknolojisini Nvidia’nın DLSS’i karşısında daha iyi hale getirmek adına ortak çalışma kararı aldığını aktarıyor. Bu olası ortaklığın arkasında söylendiği kadarıyla FSR’ı mobil tarafa yani akıllı telefonlara getirmek de yer alıyor. Samsung ile mobil işlemci geliştirmek adına uzun süreli bir ortaklığı bulunan AMD, eğer iddia doğruysa sürece Qualcomm‘u da dahil ederek çok dikkat çekecek ve bu ortak çalışmalardan -eğer gerçekse- son kullanıcılar büyük fayda sağlayacak. FSR teknolojisiyle beraber yüksek çözünürlüklü telefon ekranlarında Ray Tracing yani Işın İzleme temelli, yüksek kare hızlarına sahip oyun deneyimi gerçek olabilir. Aynı zamanda bu teknoloji sayesinde telefonlar konsol seviyesi grafikleri yüksek batarya ömürleriyle beraber sunabilir hale gelebilir.
AMD tarafından en son FSR 3 kullanıma alınmıştı. Kaçıranlar için Radeon RX 7800 XT ve Radeon RX 7700 XT ekran kartı modellerinin üzerindeki perdeyi kaldıran AMD, aynı zamanda ilk duyurusu uzun zaman önce yapılan “DLSS” rakibi AMD FidelityFX Super Resolution 3 için de önemli bilgiler vermişti. Çok sayıda Radeon ekran kartı sahibinin merakla beklediği teknoloji, ilk olarak “Forspoken” ve “Immortals of Aveum” oyunlarında deneyimlenebilecek denilmiş, bu sözde durulmuştu.
Teknoloji daha sonra ise Avatar Frontiers of Pandora, Cyberpunk 2077, Warhammer 40K: Space Marine II, Frostpunk 2, ADERS, SQUAD, Starship Troopers Extermination, Black Myth WUKONG, Crimson Desert ve Like A Dragon Infinite Wealth gibi oyunlar için de gelmeye başlamıştı.
En basit haliyle düşük çözünürlüğü yapay zeka ile yükselterek ciddi performans artışı getirebilen FSR teknolojisi, yeni sürümüyle detaylarına burada yer verdiğimiz DLSS3 “Frame Generation” gibi “Fluid Motion Frame” teknolojisini kullanıyor. Bu teknoloji işleme sırasında ekstra görüntü / kare oluşturarak performansı çoğu zaman ikiye katlayabiliyor. Örneğin FSR 2 açıkken 60 fps alan bir oyun, FSR 3 ve Fluid Motion Frame teknolojisi sayesinde tam 112 fps seviyesine kadar çıkabiliyor.