Elektrikli otomobil pazarının en önemli araçlarından Tesla Model 3, HyperHybrid sistemiyle içten yanmalı bir motora kavuştu.
Tesla Model 3, en uygun fiyatlı Tesla modeli olarak büyük ses getiriyor. İşte bu model için yapılan ilginç bir proje karşımıza çıktı. Frank Obrist imzalı HyperHybrid sistemi ile Model 3’ün içten yanmalı motora sahip bir versiyonu hazırlandı. Obrist Mark II olarak isimlendirilen bu yeni Model 3, bünyesinde Zero Vibration Generator isimli iki silindirli ufak bir motor taşıyor. 94 kg ağırlığındaki 54 beygir güç üreten bu motor, aracı tek başına götürmek için çalışmıyor. Bu içten yanmalı motor BMW i3’ün bir versiyonunda da olduğu gibi Model 3’e konumlandırılan pili şarj etmek için görev yapıyor. Peki bu sayede ne elde ediliyor? İnanılmaz yüksek bir menzil. Bu yapı sayesinde aracın “tam dolu depo” ile 985 km yol yapabildiği aktarılıyor. Bu normal bir Model 3’ün ikiye katlanması anlamına geliyor. Bu öne konumlandırılan iki silindir motoru soğutmak adına Model 3’e hava alabilecek bir tampon dahi takan Frank Obrist, Obrist Mark II‘nin sadece elektrikli olarak 100 km yol yapabildiğini aktarıyor. Bu yüzden iki silindirli motor hemen her zaman çalışacak izlenimi oluşuyor.
Firma 2019 dördüncü çeyrekte bir rekora imza attı ve tam 112 bin otomobil teslimatı gerçekleştirmeyi başardı. Firmanın daha önceki rekoru çeyrek bazında 97 bin araçtı. 2019 dördüncü çeyrekte bir rekor daha kırarak toplam 104.981 araç üreten firmanın, en çok satışı ve üretimi yapılan aracı ise tahmin edebileceğiniz üzere Model 3 oldu. 2019’da toplam 367 binden fazla araç teslimatı yaptıklarını da açıklayan Tesla, üretim sorunları ortadan kaldırmış durumda.
Şirketin merakla beklenen hiper modeli Roadster