Opel’in binek segmentte sunduğu tepe modeli Insignia ilk özellikleriyle karşımızda.
Sınıfının bütün markaları 2017 için hamlelerini yapmışken doğrusunu söylemek gerekirse Opel bizi meraklandırmaya başlamıştı. Geçtiğimiz süreçte kamuflajlı olarak kameralara yakalanan Insignia’nın nihayet üzerindeki perde aralandı ve yeni yüzüyle karşımıza çıktı. Opel’in Vectra‘yı devre dışı bırakmasının ardından karşımıza 2008 yılında çıkardığı Insignia, yeni jenerasyonuyla artık başka bir kimliğe bürünmüş halde diyebiliriz. Tasarımıyla birlikte yeni Insignia’nın boyutsal rakamlarında da değişim ve ciddi gelişmeler mevcut.
2017 Opel Insignia‘nın tasarımında gözümüze ilk tanıdık gelen Mokka X‘te de sunulan ters L şeklindeki çift çizgi LED ışıklandırmalar oldu. Yeni “Göz” çizgileriyle birlikte Insignia’nın ön ızgarası başta olmak üzere tampon enregrasyonunda da gözle görülür değişimler mevcut. Ön tarafla birlikte aracın arka ve genel hatları da bu değişimi tamamlayarak bir bütünlük oluşturuyor. Gözle görülür bu değişimin cevabı ise rakamsal paramatrelerde yatıyor. Insignia’nın bu keskin ve değişken yapısını 29 mm‘lik azalan yükseklik değerine borçluyuz. Bununla birlikte yerini aldığı Insignia’ya göre 92 mm artan aks ve 11 mm artan genişlik değerleri Insiginia’nın, bu daha oturaklı görünümünün teknik detaylarını oluşturuyor. Insignia’nın rakamsal değerlerindeki en dikkat çekense 175 kg‘lık ağırlık kazanımı. Altyapısal iyileştirmelerle birlikte yerini aldığı jenerasyona göre 175 kg’a kadar daha hafif yapıda olan Insignia’nın bu doğrultuda tüketim değerleri açısından kullanıcısını çok daha mutlu edebilme potansiyeli olduğunu söyleyebiliriz.
Artan aks mesafesiyle birlikte Insignia’nın içerisinde de daha geniş bir alanın ve bagaj hacminin sunulacağını söyleyebiliriz. Bununla birlikte Insignia’nın içerisine baktığımızda Astra’da da kullanılan konsol yapısına benzer bir tasarımla karşılaşıyoruz. Opel, Insignia içerisinde kullanılan malzemelerin de aracın lüks seviyesinde gözle görülür bir artış olacak şekilde iyileştirildiği konusunda da fazlasıyla iddialı. Astra’da sunulan donanımlara ek olarak Opel, yeni Insignia’da Head-up Display ve AGR sertifikalı arka ve önde ısıtma özelliği olan premium koltuklara yer veriyor. Gerek dış gerekse içiyle yeni Insignia’nın eski jenerasyonunda tamamen bağımsız bir yapıda olduğunu ve tasarımsal olarak artık çok daha tatmin edici olduğunu söyleyebiliriz.
2017 Insignia için henüz resmi olarak açıklanan motor seçenekleri olmasa da elbetteki Opel’in yeni nesil motorlarının burada da sunulmasını bekliyoruz. Yeni Insignia’nın OPC versiyonu gelene kadar beklenen en güçlü motor seçeneğinin 247 beygir güç üreten 2.0 litrelik benzinli ünite olduğunu belirtmekte fayda var. Bununla birlikte 1.6 dizel otomatik seçeneğinin de yeni Insignia dahilinde sunulmasını bekliyoruz. Motor seçenekleriyle birlikte yeni geliştirilen dört tekerlekten çekiş sistemi ve elektrikli diferansiyaller, 2017 Insignia’ya görünenlerin altında destek olacak sistemler arasında yer alıyor. Araç dahilinde yapılan şasi iyileştirmeleriyle birlikte Standart, Sport ve Konfor (Tour) sürüş modlarına ek olarak, aracın sürüş analizini sensörler vasıtasıyla otomatik olarak tespit edip kendini ayarlayabilen Sürüş Mod Kontrol özelliği de sunulan yenilikler arasında yer alıyor. Yeni Insignia’da, adaptif hız sabitleyici, 360 derece kamera, şerit takip ve 20 metreye kadar algılama özelliği olan aktif trafik alarmı gibi sürücüye yardımcı sistemler bulunuyor. Opel, 2017 Insignia ailesini Mart ayında düzenlenecek olan Cenevre Otomobil Fuarı’nda kullanıcıların karşısına çıkaracak.