Şimdilik kısıtlı teknik detayları üzerinden karşımıza çıkarılan Mazda MX-30, karakteristik dinamikleriyle öne çıkmaya çalışacak.
Yeni Honda Jazz ile birlikte geçtiğimiz gün içerisinde sızıntısıyla gündeme gelen isimlerden birisi de Mazda MX-30 idi. Markasının ilk seri üretim elektrikli modeli olarak tarihe geçen MX-30, şüphesiz Tokyo’daki fuarın en merak edilenlerinden olacak. Gerçekleşen tanıtımla birlikte de bu merak unsuyu yeni ismin teknik özellik kısmında da pek çok maddesi artık karşımızda duruyor. Markadan gelen bilgilere göre üzerinde 35,5 kWh’lık bir batarya paketi taşıyan MX-30, bu sayede 200 kilometre menzil kat edebilecek nitelikte. Şüphesiz bu rakam günümüz koşulları için oldukça geride. Lakin önümüzdeki süreç için beklenen daha geniş kapsamlı paket opsiyonlarıyla, rekabette daha söz sahibi bir modele dönüşmesi de işten bile değil.
Mazda cephesi kendisi için bir milat niteliğinde olan modeli için şimdilik çok fazla teknik detay vermekten çekiniyor. Lakin prototipi üzerinden, araçta bir adet elektrik motoru bulunduğu ve bunun da yaklaşık 140 beygir güç ve 265 Nm civarında da bir tork ürettiğini biliyoruz. MX-30’un şarj süresi ve diğer önemli parçaları da şimdilik bilinmezliğini koruyor. Öne çıkarılan noktalar ise ağırlıklı olarak tasarım ve donanım dinamikleri üzerine kurulu. Mazda RX-8’den hatırladığımız “Suicide” tipi kapı tasarımı, MX-30’un özgün tasarım dinamikleriyle birlikte en dikkat çekenlerinden birisi. Kokpit bölümünde çevreci nitelikle dönüştürülebilir malzemelerin kullanıldığı MX-30’un, dijital ekranlı klima kontrol ekranı ve minimal konsol yapısı da yine dikkat çeken noktaları arasında. Otonom acil frenleme, trafik asistanları, şeritte tutma asistanı, kör nokta uyarı sistemi, G-Vectoring çekiş kontrolü gibi destekleri de sunacak olan MX-30’un ilk teslimatlarının önümüzdeki bahar döneminde yapılması planlanıyor.
Mercedes EQC