İlk kez Sonata Hybrid ile kullanılacak Hyundai Aktif Vites Kontrol teknolojisi nasıl çalışıyor?
Yüksek verimlilik ve sürüş konforu iddiasıyla geliştirilen Hyundai Aktif Vites Kontrol teknolojisi, markanın bundan sonraki tüm hibrit hamlelerinden olacak.
Hafta başında tanıtımı gerçekleştirilen 2020 Hyundai Sonata Hybrid, beraberinde getirdiği önemli yeniliklerle gündeme oturmuştu. Ioniq’ten bildiğimiz başarılı hibrit entegrasyonunun yanında, taşıdığı güneş enerji panelleriyle büyük ilgi toplayan model, kendinden sonra gelecekler için referans niteliği taşıyan Hyundai Aktif Vites Kontrol teknolojisinin deneyimleneceği ilk isim olacak. Markanın resmi kaynakları tarafından dünyada bir ilk olarak lanse edilen bu yeni sistem, vites değiştirme süresini yüzde 30 oranında azalarak sürüş keyfine katkıda bulunacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Hyundai Aktif Vites Kontrol teknolojisi çalışma prensibi
Dünyanın ilk Aktif Vites Değiştirme Kontrolü olarak lanse edilen yapının çıkış noktasıysa maksimum verimlilik üzerine kurulu. Vites geçişlerini saniyede 500 kez izleyerek şanzıman verimliliğini optimize edebilme yeteneği de özellikle performanslı kullanım esnasında daha hızlı vites değiştirme süreleriyle de motorun maksimum gücü en iyi şekilde yere aktarılmış oluyor. Sistem, vites değiştirme süresini azaltmak ve ayrıca motor ve şanzıman hızlarını ayarlamak için gelişmiş bir Hibrit Kontrol Ünitesi‘nden faydalanıyor . Bu ünite, şanzımandan aldığı verileri optimize ederek şanzımana en ideal geçiş süreleri için komut veriyor. Diğer üreticilerin tercih ettiği ve daha uzun vites değişim süreleri gerektiren sürekli değişken veya çift kavramalı şanzıman tiplerine alternatif olarak gösterine ASC, Hyundai hibrit modellerinin tamamında kullanılacak.
İlginizi çekebilir
Yenilenen tasarımı ve dikkat çeken özellikleriyle 2020 Ioniq ailesi