reklamı kapat

POPÜLER

Photoshop

Illustrator ve Photoshop için yapılan yeni güncelleme, önemli araçlar ve iyileştirmeler getirdi

Popüler Adobe yazılımları Illustrator ve Photoshop için yapılan yeni güncelleme, önemli araçlar ve iyileştirmeler getirdi.

Kendi kategorilerinin en büyüğü olan Illustrator ve Photoshop, halihazırda çok sayıda üretken yapay zeka özelliğine sahip. Kullanıcıları bu özelliklerle genel olarak memnun eden firma, bugün yeni çalışmalarıyla gündeme geldi. Illustrator tarafında yeni “Firefly Vector 2” modelini beta olarak kullanıma alan Adobe, vektör bazlı popüler  yazılıma seçilen şekillerin içerisine yazılı komutlar ile desenler/görseller ekleyebilen bir araç dahil etti. Aynı zamanda yazılanlar ile desenler oluşturan aracı da iyileştiren Adobe, son güncelleme ile boyutlandırma bilgilerini görseller üzerine otomatik olarak ekleyen bir boyutlandırma aracı da sundu. Bunlara ek olarak tasarımların üç boyutlu objeler/ürünlerde nasıl göründüğünü ön izlemek için bir “Mockup” özelliği ve resimlerdeki statik metni düzenlenebilir hale dönüştüren “Retype” aracı da geldi. Photoshop güncellemesiyle yazılanlardan görseller üreten yeni Firefly Image 3 modelini geniş çaplı olarak kullanıma alan Adobe, fırça temelli gelişmiş seçim aracını da herkesin kullanımına açmış durumda. Generative Fill altyapısındaki “detay iyileştirme” aracını daha güçlü hale getiren şirket, birçok hata çözümü ve performans iyileştirmesi de gerçekleştirdi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Adobe son dönemde iyi haberler ile gündeme gelmemişti. Örneğin geçtiğimiz haftalarda Amerika Birleşik Devletleri Adalet Bakanlığı, Adobe hakkında aboneliklerden çıkışı zorlaştırdığı ve erken fesih ücretlerini gizlediği iddiasıyla dava açtı. Bakanlık, şirketin yanı sıra iki üst düzey yöneticisine de dava açıyor ve bu konularda Amerika Birleşik Devletleri Federal Ticaret Komisyonu üzerinden çok sayıda şikayet aldıklarını belirtiyor.

Dünyanın en önemli yazılım firmalarından olan Adobe, bir süredir “hizmet koşulları” üzerinden çok tepki topluyordu. Adobe, kısa süre önce bazı kullanıcıların karşısına güncellenmiş hizmet koşullarını çıkardı. Bu yeni koşulları onaylamayan kişileri uygulamalara almayan şirket, attığı adımla kullanıcıları fazlasıyla kızdırdı. Burada en çok olay olan konu, şirketin içeriklere oldukça yüksek erişim seviyesi oldu. Bu konuda güncellenerek paylaşılan madde şöyle oldu: Yalnızca yasaların izin verdiği durumlarda ve sadece sınırlı yollarla içeriğinize hem otomatikleştirilmiş hem de manuel yöntemlerle erişebilir, içeriğinizi görüntüleyebilir veya dinleyebiliriz.

Örneğin, Hizmetleri ve Yazılımı sağlamak amacıyla (A) Geri Bildirim veya destek taleplerine yanıt vermek; (B) dolandırıcılık veya güvenlik sorunlarını ya da yasal veya teknik sorunları tespit etmek, önlemek ya da bunlara başka şekilde müdahale etmek ve (C) Koşulları uygulamak için aşağıdaki Bölüm 4.1’de daha ayrıntılı şekilde açıklanan İçeriğinize erişmemiz, İçeriğinizi görüntülememiz veya dinlememiz gerekebilir. Otomatik sistemlerimiz, Hizmetlerimizi ve Yazılımımızı ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek için makine öğrenimi gibi teknikleri kullanarak İçeriğinizi ve Creative Cloud Müşteri Fontlarınızı analiz edebilir.” 

Bu içeriklere açık erişim imkanı tahmin edebileceğiniz üzere çok tepki topladı. Şirketin bu konuda yaptığı açıklama ise şöyle oldu: “Bu politika aslında uzun yıllardır uygulanıyor. Müşterilerimize karşı şeffaf olma taahhüdümüzün bir parçası olarak, bu yılın başlarında Kullanım Koşullarımıza Adobe’nin kullanıcı içeriğine ne zaman erişebileceğine ilişkin açıklayıcı örnekler ekledik. Adobe, Photoshop Neural Filters ve Adobe Express’te Arka Planı Kaldır gibi yeni bulut tabanlı özelliklerden bazılarını sunabilmenin yanı sıra, yasaklanmış içeriklere karşı önlem almak gibi çeşitli nedenlerle kullanıcı içeriğine erişim sağlıyor. Adobe, herhangi bir kullanıcının aygıtında yerel olarak depolanan içeriğe erişmiyor, bunları görüntülemiyor veya dinlemiyor.”

Tüm bunların üstüne bir güncelleme yapmak zorunda kalan Adobe, resmi blog yazısında şunları yazmıştı

İçeriğinizin sahibi sizsiniz.
-Üretken yapay zeka modellerini müşteri içeriğini kullanarak eğitmiyoruz.
-Ürün geliştirme programımıza katılmama seçeneğiniz var.
-Adobe, bilgisayarınızda yerel olarak depolanan içeriği hiçbir şekilde taramaz.”

Üretken yapay zekayı hiçbir zaman müşteri içerikleri üzerinde eğitmedik, bir müşterinin çalışmasının mülkiyetini almadık veya müşteri içeriğine yasal gerekliliklerin ötesinde erişime izin vermedik. Son Kullanım Koşulları güncellemesinin bir parçası olarak bu uygulamalardan herhangi birini de düşünmüyorduk.”

Photoshop haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu