Evin şanslı çocuğu Alıştığımız ve bildiğimiz süper kahraman yapımlarından farklı olmuştur Infamous serisi her zaman. “Daha iyi” demek ne derece doğrudur bilinmez ama oynaması en zevkli süper kahraman oyunları olduklarını söylemek yanlış olmayacak İlk olarak 2009 yılında karşımıza çıkan Infamous serisi, yıllar içinde Sony’nin en önemli yol arkadaşlarından biri oldu. Ancak ne yalan söyleyelim, aldıkları yüksek puanlara rağmen ilk iki Infamous oyunu hep “tam olmamış” hissi vermekteydi. İşin garip yanı ise, bunun sebebini tam olarak söylemenin mümkün olmamasıydı. Baktığınız zaman yapmak istedikleri her şeyi ortalamanın üzerinde bir kaliteyle ortaya koymalarına rağmen bir şeyler eksikti işte. O dönem sıkıntının nerede olduğunu göremez iken Second Son’ın çıkışıyla birlikte taşlar yerine oturmuş oldu. Sorun bazı şeylerin hatalı yapılmış olması değil, yetersiz yapılmış olmasıydı. Second Son, Infamous serisindeki her parçanın daha iyi yapıldığı, içinin daha doldurulduğu bir yapım olmuş. Oynarken kesinlikle bir şeylerin eksik yapıldığını hissetmiyorsunuz. Bazı şeylerin gereğinden fazla yapıldığını bile söyleyebiliriz hatta. Infamous: Second Son ► GİRİŞ ► YETENEK MIKNATISI ► İYİ VE KÖTÜ DENGESİ ► DETAYLAR ► PUANLAMA YETENEK MIKNATISI Doğru yapılan noktaları değerlendirirken ilk olarak karakterden başlamak gerekli. İlk iki oyunda bizimle olan Cole McGrath, Second Son ile birlikte yerini Delsin Rowe’a bırakıyor. Delsin ile tanıştıktan sonra görüyoruz ki Cole gerçekten soğuk ve sevilmekten uzak bir karaktermiş meğerse. Delsin, kendi halinde yaşayan ve hayatını küçük dünyasındaki anarşik dokunuşlarla yansıtan bir genç. Bu umursamaz ve yer yer bıktıran hareketleri gençliğinin ateşinden geliyor olsa da kendisinin tam zıttı karakterdeki abisinin bir polis memuru olması işin rengini biraz değiştiriyor. Kendisini devamlı olarak abisine tutuklatmayı başaran Delsin’in son macerası hiç beklenmedik olayların gelişmesine neden oluyor. Yolda devrilen bir DUP (Department of Unified Protection. Süper güçleri bulunan insanlara karşı savaşan özel bir birlik) aracından kaçan bir Conduit (Süper güçleri bulunan insanlar) Delsin ile fiziksel temasa giriyor ve olanlar oluyor. Dokunduğu Conduit’in güçleri kendisine geçen Delsin, doğuştan böyle bir yeteneği olduğunu fark ediyor. Ancak bu DUP güçleri yaşadığı bölgeye ciddi zararlar verince en tepedeki baş kötümüzden intikam almak için abisi Reggie ile birlikte Seattle’a doğru yol almaya karar veriyor. Hikayeyi aktarırken biraz etrafında dolanmaya gayret gösterdik çünkü yapımcı firma sürprizlerinin bozulmaması konusunda oldukça temkinli davranıyor. Tanıtım süreci boyunca itina ile sakladıkları bu özellikleri elbette ki incelememizde açıklayarak bir çuval inciri berbat etmeyeceğiz, bunları sizlerin tecrübe etmesi gerekiyor. Seattle, en az Delsin kadar önem arz ediyor oyun için. Hazırlanan harita gerçekten çok büyük ve önceki oyunlarda olduğu gibi bölgelere ayrılmış durumda. Şehre adım attığımız andan itibaren her bölgenin DUP güçlerince ele geçirildiğini ve halkın bir baskı rejimi altında yaşamakta olduğunu görüyoruz. Seattle halkına Conduit’ler “Biyo-terörist” olarak tanıtılmakta ve herkesin korkması tembihlenmekte. Hal böyle olunca, daha yola çıktığımız ilk andan itibaren iyi niyetli olsak dahi herkes tarafından düşman gözüyle görülüyoruz. Delsin, halkın üzerindeki baskıyı kaldırmak isteyen ve DUP egemenliğini ortadan kaldırarak refah dolu bir yaşamı “kendi tarzıyla” geri getirmeyi amaçlayan biri. Oyunun ilk sıkıntısı da burada ortaya çıkıyor aslında. Önceki oyunlarda olduğu gibi Second Son’da da bir karma sistemi bulunuyor ve bu sisteme göre iyi veya kötü bir karaktere sahip olabiliyoruz. Ancak burada oturmayan bir şey var. Hikaye örgüsünde ve ara videolarda Delsin’in daima iyi niyetli ve kahraman olma isteğinde olduğu gözümüze sokulurken, önümüze çıkanı öldürerek “kötü karma” sahibi bir Conduit olma seçeneğimizin olması biraz mantıksız. “Oraya gittiğimde beni kahraman ilan edecekler” diyerek yola çıkan birisi daha şehre adım atar atmaz önüne çıkan herkesi neden öldürsün ki? Tam da bu nedenle, hikayenin sağlığı ve mantığı açısından iyi karma yönüne doğru oynamak “yapılması gereken” bir hareket olarak karşımıza çıkıyor. Infamous: Second Son ► GİRİŞ ► YETENEK MIKNATISI ► İYİ VE KÖTÜ DENGESİ ► DETAYLAR ► PUANLAMA İYİ VE KÖTÜ DENGESİ Ancak “ben hikaye gidişatı ve mantığı umursamam, oyunuma bakarım” diyorsanız o halde istediğiniz karma yönünü seçmek size kalmış. İlerleyeceğiniz yola göre oyun deneyiminizde bazı farklılıklar ortaya çıkacak. Halkın verdiği tepkiler zaten alışık olduğumuz bir durum. İyi bir karmaya sahip olduğunuzda halk sizi desteklemeye ve sırtınızı sıvazlamaya başlıyor. Öyle ki; “Senden çocuk yapmak istiyorum” diyen kadınlarla bile karşılaşıyorsunuz. Kötü karmaya sahip olduğunuzda ise tahmin edebileceğiniz üzere insanlar sizden korkmaya ve kaçmaya başlıyor. Ancak karmanın etkisi bununla sınırlı değil. Oyunda bir yetenek ağacı sistemi bulunuyor etraftan topladığınız güç parçacıkları ile güçlerinizi burada geliştirebiliyorsunuz. Bu güçlerden bazıları sadece kötü karma için açılabilir durumda iken bazıları ise sadece iyi karma için açılabiliyor. Burada gerçekten mantıklı ve inandırıcı bir sistem uygulanmış. Örneğin kötü karma sahibi iken kelleden vurduğunuz an tek atışta almanızı sağlayan bir güç özelliği bulunurken, iyi karmada ise zamanı yavaşlatarak ayakları hedef almanızı ve düşmanı etkisiz hale getirmenizi sağlayan bir özellik bulunmakta. Yani yapabildikleriniz de sizin karakterinize uygun şekilde gelişiyor oyun boyunca. HER YER IŞIL IŞIL Bu yetenek ağacı sistemi için gerekli olan en önemli unsur ise yetenekler. Tanıtım süreci boyunca gördüğümüz duman ve neon yetenekleri karşımıza çıkan ilk iki güç oluyor. Ancak daha sonra yeni güçler de elde edebiliyoruz (Ne olduklarını tabii ki söylemeyeceğiz). Her bir gücün kendisine göre kullanım şekilleri ve avantajları bulunuyor. Örneğin duman yeteneği ile havalandırmaların içinden geçerek çok yüksek noktalara sıçrayabiliyorken, neon yeteneği ile çok yüksek hızda hareket edip duvarlara dahi tırmanabiliyoruz. Bu yeteneklerin kullanım sırasında verdikleri keyif bir yana, görsel anlamda sundukları da görülmeye değer. PS4’ün gücü sağ olsun, oyundaki her şey gerçekten enfes görünüyor. Özellikle neon ile etrafı şenlendirmek tam bir görsel şölen niteliği taşıyor. Tüm bu güçlerimizi bölge bölge ilerleyip hedefe ulaşmak için kullanıyoruz ancak bu yolda yapabildiklerimiz bununla sınırlı değil. Her bölgede bazı yan görevler de bulunuyor ve bu görevleri gerçekleştirerek DUP egemenliğini parça parça zayıflatabiliyoruz. Bu yan görevlerin tek sıkıntısı, her bölgede aynı olmaları. Bu nedenle bir noktadan sonra sıkıcı hale geldiklerini söylemek zorundayız. O NE GÜZEL SES ÖYLE Daha önce Bioshock Infinite’in Booker’ı ve The Last of Us’ın Joel’i olarak karşımıza çıkan Troy Baker, bu kez de Delsin’in hem sesine hem de yüz animasyonlarına hayat veriyor. Oyunda başarılı bir Türkçe seslendirme bulunsa da, ortada tam bir Troy Baker farkı hissediliyor. Infamous: Second Son, bir iki noktada tökezlese de serinin en iyi oyunu olma özelliğini gururla taşımayı başarıyor. PS4 sahibi iseniz kaçırmamanız gereken bir yapım kesinlikle. Infamous: Second Son ► GİRİŞ ► YETENEK MIKNATISI ► İYİ VE KÖTÜ DENGESİ ► DETAYLAR ► PUANLAMA Oyundaki her yeteneğin kendisine özel bir süper gücü bulunuyor. Bu süper güçler, çevrenizde ne var ne yok dağıttıkları gibi, görsel olarak da başarılılar. Halkın içinde neye isyan edeceğini şaşırmış protestocularla karşılaşacaksınız. Bir bakmışsınız size karşılar, bir bakmışsınız çetelere. Üzerlerine gitmeyin… Seattle küçük bir bölge değil. Bu nedenle gitmek istediğiniz yere koşmak yerine, gökyüzünde usulca süzülmek çok daha mantıklı oluyor. DUP, her bölgeyi karış karış ele geçirmiş durumda. Ancak güçlerinin kalbi görselde yer alan kontrol noktalarından geçiyor. Patlatın ve keyfinize bakın Infamous: Second Son ► GİRİŞ ► YETENEK MIKNATISI ► İYİ VE KÖTÜ DENGESİ ► DETAYLAR ► PUANLAMA PUANLAMA OYNANABİLİRLİK -8PUAN- GRAFİK -9PUAN- EĞLENCE -9PUAN- SES – MÜZİK -9PUAN- 8,8 YAPIMCI - DAĞITICI • SUCKER PUNCH • SCE PLATFORM • PS4 Infamous: Second Son ► GİRİŞ ► YETENEK MIKNATISI ► İYİ VE KÖTÜ DENGESİ ► DETAYLAR ► PUANLAMA