NetherRealm StudIos’un 2011 yılında Mortal Kombat ile başlayan dövüş oyunları macerası sistematik bir şekilde gelişmeye devam ediyor. Kataloglarındaki bir diğer oyun olan InjustIce de, tıpkı Mortal Kombat gibi dört yılın ardından temelde aynı, detayda farklı ikinci oyunuyla birlikte bizlerle Injustice serisi, insanlar üzerinde en fazla ayrışmanın yaşandığı konu başlıklarından biri olabilir. Oyunun 2012’de duyurulmasının hemen ardından DC Comics tarafı da boş durmamış ve aynı isimli bir seri ile oyunun hikayesinin öncesini anlatacaklarını açıklamıştı. Ve açık konuşmak gerekirse bu pek çok şeyin değişmesine neden oldu. Eğer aşina değilseniz kısaca bahsedelim; alternatif bir gerçekliği anlatan Injustice evreninde Superman çeşitli katakulliler sonucu Lois Lane’in ölümüne sebep olur ve kafayı yiyerek dünyayı düşmanlardan temizlemeye ant içer. Ancak bunu bildiğimiz Superman olarak yapmak yerine çok sert önlemler almayı tercih ederek yönetimlere el koyar ve sonunda da kendi hükmünün geçtiği bir diktatörlük oluşturur. Diğer tarafta da bu saçmalıklara bir son vermeye çalışan Batman ve saz arkadaşları bulunmaktadır. İşte bu alternatif hikaye o kadar tuttu ki, oyunun öncesini anlatmaktan çıkıp yıllara yayılan bir mega-olay haline dönüştü. DEVAMI ▼ İYİ SENARYOLU DÖVÜŞ OYUNU MU? Peki burada insanların ayrışmasına sebep olan kısım hangisi? Şöyle ki; salt bir oyun sever, oldukça başarılı olan oyunu oynayıp ihya olmuştur örneğin. Az veya ortalama bir çizgi roman takipçisi de Injustice hikayesine kendisini kaptırıp coştukça coşmuştur mesela. Ancak bir diğer tarafta yer alan DC Comics fanatikleri için işler pek de bu kadar tozpembe ilerlemedi. Injustice öyküsü karakterleri oldukları çizgiden çok fazla dışarı çıkaran, ezberleri bozan bir öyküydü. Bu hikaye ile birlikte çok fazla çizgi roman külliyatından habersiz insan DC müşterisi haline geldi ve bir anda firma bu insanlara oynamaya başladı. Renk olsun diye yapılan alternatif bir gerçeklik, firmanın önceliği haline gelince de doğal olarak fanatikler kazan kandırdı. İşte geek dünyası üzerinde böylesi etkileri bulunan Injustice’in devam oyunu da benzer tartışmaları beraberinde getirdi. Çünkü Injustice 2, ilk oyunun devam hikayesiydi ve DC de bu fırsatı kaçırmayarak anında bir devam çizgi roman serisi duyurdu. Kendi adımıza konuşacak olursak, Injustice hikayesinin çizgi romanlarda suyunun çıktığını düşünüyoruz ve bu nedenle pek haz etmiyoruz. Ancak nasıl oluyorsa oluyor, işin oyun tarafında iyi hikayeler anlatılmaya devam ediyor. Bu durum Injustice 2 için de geçerli. Normal şartlarda dövüş oyunları için senaryo çok fazla ön planda değildir, komşular pazarda görsün düşüncesiyle eklenirler daha ziyade. Ancak Injustice 2’desenaryo çok önemli bir yer işgal ediyor. Üstelik neredeyse hiç görmediğimiz bir kalite ve akışkanlık ile oyuna yedirilmiş durumda bu kısım. Ara sahnelerden dövüşlere geçişler, her karakterin gözünden anlatılan kısımların bir anlam taşıması ve en önemlisi de, gerek BvS gerekse de Civil War gibi filmlerden bile daha iyi bir şekilde süper kahraman kapışmasını ele alması ile kalbimizi kazanmayı başardı oyun… DEVAMI ▼ EMO JOKER TEKRAR BİZLERLE Ancak elbette Injustice 2 hala bir dövüş oyunu ve önemli olan gerçek insanlara karşı mücadele ederken bizlere neler sunabildiği. Bu noktada dikkatimizi çeken ilk unsur eklenen 15 yeni karakter oluyor. Bu yeni karakterler oynanış değeri olarak anlamlı oldukları kadar, hikayenin gidebileceği noktaları göstermeleri açısından da önem taşıyor. Brainiac gibi azılı bir düşman da var bu listede, Swamp Thing gibi gönülleri fethetmiş bir yaratık da. Injustice 2’nin karakter listesini beğendiğimizi belirtelim. Her ne kadar Firestorm, Blue Beetle veya Cheetah gibi karakterlerin fanatiği olmasak da, özellikle eski karakterlerin de yenilenmiş dövüş mekanikleriyle birlikte gelmesi listeyi tatmin edici kılıyor. Koca listede takıldığımız tek isim Joker oldu. Jared Leto’nun güncel performansından yola çıkılarak hazırlanmış olan Joker, o versiyondan bile daha itici olmayı başarmış ki Leto’nun performansı yine hiç fena değildi. Injustice ismi altında yeni müşterilere oynama gayesi burada da kendisini göstermiş diyebiliriz… DÖVÜŞ OYUNU OLDUĞUNU UNUTMAK Eklenmiş olan karakterleri bir kenara bırakırsak, Injustice 2 aslında ilk oyunun üzerine çok fazla şey eklemiyor. Dövüş sistemi hala komboya dayalı, çevredeki nesneleri hala saldırı için kullanabiliyorsunuz ve dövüş sırasında mekan değiştirme aksiyonu da olduğu yerde duruyor. Hatta görsel anlamda da oyunun pek fazla değiştiğini söyleyemeyeceğiz. Ancak oyuna eklenmiş olan bir özellik var ki, işte onu hiç anlamadık. “Gear System” adı verilen sistem sayesinde her dövüş sonrası karakterlerinizin özelliklerini geliştirmek için puan kazanıyorsunuz. Bu puanlarla karakterlerin saldırı güçlerini, defanslarını, yeteneklerini ve sağlıklarını geliştirebiliyorsunuz. Rol yapma oyunlarından aşina olduğumuz bu sistemin bir dövüş oyununda ne işi var yahu? Bakın, dövüş oyunlarının en kritik noktası, her bir karakterin ustalıkla dengelenmiş olmasıdır. Hiçbir karakter bir diğerinden daha güçlü olamaz. Hepsinin avantajları ve dezavantajları tartıya koyulduğu zaman çektikleri yük aynı olmalıdır. Siz bu denli ince hesaplarla ayarladığınız karakterleri kafamıza göre geliştirmemize nasıl izin verebilirsiniz? Çevrim içi mücadelelerle bu özellikleri sıfırlıyor olsanız bile, oyunun herhangi bir noktasında bu dengeyi bozmak niye? Gerçekten hiçbir anlam veremedik biz bu işe… DEVAMI ▼ DOYMAK BİLMEDİNİZ BE KARDEŞİM Neyse ki yapımcı NetherRealms bu güç geliştirmelerini gerçek parayla satmama kararı almış. Fakat bu, Injustice 2’nin mikro ödemelerle oyuncuyu söğüşlemeyi kafaya takmış olan oyunlardan bir yenisi haline gelmesine engel olmamış. Çok defa söyledik, her fırsat olduğunda da söyleyeceğiz; tavan fiyattan piyasaya çıkan oyunların mikro ödemelerle oyun içi materyal satmasına karşıyız. Bu materyaller kozmetik ürünlerle sınırlı olsa dahi. Çünkü hiçbir zaman kozmetik ile sınırlı kalmıyorlar. Şu an baktığınızda yalnızca karakterlere yeni kostüm satın alabiliyormuş gibi görünüyor ancak bir yandan da 10 yeni karakterin indirilebilir içerik olarak sunulacağı gerçeğini görmezden gelemiyorsunuz. Siz oyunun çıkışı ile birlikte bu 10 yeni karakteri duyurursanız, insanlar da doğal olarak oyunu eksik çıkardığınızı düşünür. Bir oyunu ne kadar beğenirsek beğenelim bu konuyu görmezden gelemiyoruz ve çok büyük bir eksi olduğunu düşünüyoruz. BUNUN TAM OLMUŞUNU ALALIM BİZ Injustice 2 gerçekten iyi bir oyun. Teknik anlamda sorunsuz, sunum olarak kaliteli ve içerik olarak da yeterli bir dövüş oyunu. Ancak ilk oyunun ne kadar üzerinde? Bizce orası tartışmalı bir konu. Dağı taşı ekleyeceklerine, bu içeriği komple ilk oyuna indirilebilir içerik olarak çıkarsalar olurmuş diyor insan içinden. Eğer Injustice öyküsünün nasıl devam ettiğini merak ediyorsanız, önceki NetherRealm oyunlarını sevdiyseniz veya DC ile ilgili ne çıksa yerim diyorsanız gönül rahatlığı ile satın alabilirsiniz. Ancak bizce her karakter ve ekstra içeriği bünyesinde barındıracak olarak “Ultimate Edition” versiyonunu beklemenizde fayda var… DEVAMI ▼ DETAYLAR Injustice serisi süper hareketlerin orijinalliği noktasında neredeyse “fatality” kadar takdir edilesi bir yere doğru ilerliyor. Yapımcıların yaratıcılığına şapka çıkarmak lazım… Oyunda karakterlerinizi özelleştirebiliyorsunuz. Elbette sırf yapabiliyorsunuz diye bunun gibi şeyler de yapmamak lazım. Koskoca Batman ne hale gelmiş, şuna bak… Bir de özelleştirme dahi yapmaya ihtiyaç duymaksızın patates olanlar var. Tamam anladık, Jared Leto Joker’inden yürüyeceksiniz de, bu nedir arkadaş ya? Bir dövüş oyunu olan Injustice 2’de, karakterinizin güçlerini artırabiliyorsunuz. Bu cümle, tek başına durumun ne kadar yersiz olduğunu özetliyor olmalı. Ne olur kendinize gelin… DEVAMI ▼ PUANLAMA