DÜNYA TOZ DUMAN! KENDİLERİNİ DÜNYAYI KORUMAYA ADAMIŞ SÜPER KAHRAMANLAR ARTIK YOK! YA DA EN AZINDAN KENDİLERİNİ HATIRLADIĞIMIZ ŞEKİLLERİYLE... SUPERMAN'İN JOKER'İ ÖLDÜRDÜĞÜ VE DÜNYAYA YENİ BİR DÜZEN GETİRDİĞİ BU ALTERNATİF EVREN, EN POPÜLER DC KAHRAMANLARINI MÜTHİŞ BİR REKABET İÇİNE SOKUYOR Superman filmlerinin ünlü şehri Metropolis artık yok. Ana akım DC çizgi romanlarına ilginç bir alternatif getiren Injustice, Joker’in, Superman’in biricik aşkı Louis Lane’i ve henüz doğmamış çocuğunu öldürmesiyle başlıyor. Superman de korkunç bir intikam arzusuyla Joker’i Batman’in gözlerinin önünde öldürüyor. Superman artık o bildiğimiz adam değil. Ve böylece bu alternatif hikayenin iki farklı tarafı da belirlenmiş oluyor. Batman, Superman ve onların evrenin çeşitli yerlerinden getirdiği süper kahramanlar birbirine dalacak ve bunun için aslına bakarsanız bir nedene ihtiyaç duymayacaklar. Birkaç sene önce yine NetherRealm stüdyolarından gelmiş olan Mortal Kombat’ı hatırlarsınız. Firma uzun yıllardır süren ünlü seriye taptaze bir soluk getirmiş ve tüm seriye sıkı bir reset atmıştı. Mortal Kombat’ı yapmış olan aynı ekip şimdi de çok benzer bir yapıyla Injustice ile karşımızda. Injustice, gayet sağlam dinamikleri olan, son derece eğlenceli bir dövüş oyunu. Özellikle süper kahramanları sevenler oyundan büyük keyif alacaklardır. KİM KAZANIRSA KAZANSIN… Injustice’in en güçlü yanı kuşkusuz karakter tasarımlarına verilen önem. “Tasarım” derken sadece karakterlerin kozmetik unsurlarından bahsetmiyoruz. Tüm animasyonlar ve hareket setleri ince bir işçilikle çalışılmış. Her bir karakterin kendine özgü hareketleri, tüm karakterlerin birbirinden ayrılmasına yol açmış. Kısacası her bir karakter yepyeni bir oyun deneyimi anlamına geliyor. Elbette, bir-iki karakter üzerine uzmanlaşmak oyundan alacağınız keyfi artıracaktır ancak her bir karakterin son derece eşsiz olduğunu belirtmeliyiz. Mortal Kombat’taki hikaye anlatım tekniğini hatırlayanlar, Injustice’in senaryo akışının oyuncuya nasıl sahnelendiğini tahmin edebileceklerdir. Oyunun hikaye modunda bir karakter seçip sırayla gelen rakipleri pataklamak yerine, akan bir senaryoda, hikaye akışının gerektirdiği karakterleri yönlendiriyorsunuz. Hikaye aslında anlatıldığı kadarıyla kulağa hoş gelse de, kendini gereğinden fazla ciddiye alıyor. Aslında çok daha eğlenceli olabilecek ve haydi daha net söyleyelim, içinde ultra geyik potansiyeli barındıran bir hikaye öylesine ağır, öylesine ciddi işlenmiş ki tüm o karakterlerin birbirleriyle kapışması için yaratılan nedenler çok zorlama kalmış. Oyun girişi itibarıyla daha inandırıcı ve sürükleyici olsa da sonradan iyice karışan senaryo, sanki oyuncunun beğeni kriterlerlerini biraz küçümsemek gibi olmuş. “Sağlam karakterlerimiz var, ne verirsek gider” zihniyeti tüm hikaye akışının üzerine çöreklenmiş maalesef. Ancak tüm bunların yanında, oyunun dövüş dinamikleri ve çeşitliliği muhteşem olmuş. Hele ki Mortal Kombat’ı ayıla bayıla oynamış oyuncular, Injustice’e bayılacaklar. Karakterlerin temel vuruşlarına ek olarak, herkesin kendi dövüş stiline uygun komboları bulunuyor. Her dövüş oyununda olduğu gibi Injustice’de de iyi dövüşebilmenin yolu komboları öğrenmekten geçiyor. Yapabildiğiniz takdirde keyiften delireceğinize eminim. DC’nin tüm yıldız kahramanlarının neredeyse her karakteristiğini yakalayabiliyorsunuz bu kombolarda. Temel dövüş mekaniklerine ek olarak her bir karakterin kendine özgü bir gücü bulunuyor. Mesela Superman geçici olarak tüm özelliklerini güçlendirebiliyor; Batman bir elektronik yarasa sürüsü çağırabiliyor. Ama dürüst olmak gerekirse bizim açık ara en sevdiğimiz karakter Joker oldu. Yine her bir karakter için karizmatik giriş animasyonları yapılmış ve Joker’in girişi inanılmaz olmuş. Elbette ki sadece girişi değil, rakiplerine girişmesi de öyle. Nerede pislik, bel altı hareket var, Joker’e gömmüşler. Elinde bir adet uzun namlulu silahı, asit fışkırtan şaka çiçeği, yapma dişlerden oluşan bombaları ve kombo yaparken kaşla göz arasında ayakkabısından çıkardığı bıçağıyla bizce en iyi işlenen ve eğlenceli karakter olmuş. Injustice: Gods Among Us ► GİRİŞ ► …KAYBEDEN BİZ OLACAĞIZ ► DETAYLAR ► PUANLAMA …KAYBEDEN BİZ OLACAĞIZ Oyunda dövüşlerin geçtiği bölümler de son derece detaylı ve şık tasarlanmışlar. Her karakterin kendine özgü bir bölümü bulunuyor. Bu bölümlerin en önemli özelliği oldukça etkileşimli olması. Hemen hemen her bölüm kendi içinde katmanlar içeriyor ve dövüşürken gaza gelirseniz, duvarları yıkıp yan tarafa ya da aşağı katlara geçebiliyorsunuz. Etkileşim sadece bununla sınırlı değil; aynı zamanda çoğu karakter etraftaki çer çöpü rakibine fırlatabiliyor. Tabii bu çer çöp dediğimiz şey, eğer askeri bir bölümde dövüşüyorsak, füze ya da el bombası olabiliyor. Oyunun baş tasarımcısı (aynı zamanda da Mortal Kombat serisinin yaratıcılarından olan) Ed Boon, oyundaki kahramanları kabaca iki sınıfa ayırıyor: Güç ve Edevat Kahramanları… Güç kahramanları tamamen kaba kuvvete dayalı bir şekilde dövüşüyor ve kendi kas güçlerinden başka pek bir şeye ihtiyaç duymuyorlar. Bodoslama düşmana girişseler de şansları olabiliyor. Daha çok alet-edevata güvenen kahramanlarsa, hem çevreden daha çok yararlanabiliyorlar, hem de çeşitli oyuncaklara sahip olabiliyorlar. Örneğin, Joker tam anlamıyla ikinci gruba dahil bir karakter. Hem elinde kullanabileceği çok sayıda oyuncak bulunuyor, hem de etraftan faydalanabiliyor. Kısacası güç kahramanları daha çok göğüs göğse kapışmayı seven bir grupken, diğerleri düşmanı yanına çok yaklaştırmadan, daha uzak bir mesafeden takılabiliyorlar. Her iki grup da temel olarak kombolarla dövüşüyorlar. KAHRAMANLAR DİYARI Her karakterin bir de süper hareketi bulunuyor. Bu hareketler artık işin suyunun çıktığı yerler ancak kesinlikle son derece eğlenceli animasyonlar içeriyor. Dövüş boyunca karakterler aşağıdaki süper barını doldurabiliyor. Bu bar dolduktan sonra tek bir tuşla gücünüzü aktive edebiliyorsunuz. Bu şekilde karakterinizin en güçlü hareketini açmış oluyorsunuz. Mesela, Aquaman, rakibine deli gibi bir kombo çektikten sonra onu üçlü yabasının ucuna takıyor ve etrafı deniz suyuyla dolduruyor. Denizin içinden gelen dev gibi bir köpekbalığı da yabanın ucunda savunmasız bekleyen rakibi kapıveriyor. Flash’ın hareketi de en az bu denli abartı: Dünyanın etrafını dönüp yumruğunu gömüyor rakibine. Evet, son derece abartı ancak animasyonlara bayılacağınıza eminiz. Bir diğer hoşluksa bu süper barınızı düşmanınızla iddialaşmak için kullanabilmeniz. Burada dövüş esnasında devreye basit bir bahis ekranı giriyor ve herkes bahsini oynadıktan sonra (takriben iki saniye içinde olup bitiyor) dövüşen iki rakip bağıra çağıra birbirine dalıyor. Bahiste kim yüksek oynamışsa, onun karakteri düellodan galip çıkıyor. NetherRealm orijinal Mortal Kombat dinamiklerinin üzerine ciddi anlamda hoş detaylar eklemiş. Bu arada, Mortal Kombat’taki Challenge Tower olayının bir benzeri de burada bulunuyor: S.T.A.R. Lab tam 240 adet her karakter için çeşitli görevler içeren eğlenceli bir bölüm olmuş. WHY SO SERIOUS? Injustice, son derece eğlenceli bir oyun olmuş. Sadece dövüş oyunları meraklıları değil, evinde konsol cihazları bulunan herkes rahatlıkla alıp deneyebilir. Oyunu özellikle arkadaşlarınızla oynamanızı tavsiye ediyoruz. Kendi aranızda oynamanın sunduğu geyik fırsatları, oyunun kendi hikayesinden daha eğlenceli olacaktır. Injustice: Gods Among Us ► GİRİŞ ► …KAYBEDEN BİZ OLACAĞIZ ► DETAYLAR ► PUANLAMA DETAYLAR Eğer bir çizgi roman delisiyseniz, aradığınız tüm karakterleri burada bulacaksınız. Hele bir de dövüş oyunlarına meraklıysanız tadından yenmiyor. Her kahramanın kendine has hareketleri bulunuyor. Örneğin, Batman’in işini kolaylaştıran türlü oyuncakları var. Kimi karakterler sadece hızına ve gücüne; kimileriyse elindeki oyuncaklara güveniyor. Oyun tarzınıza hangisi yakınsa seçebilirsiniz. Düellolar oyununun keyfini ciddi anlamda artırıyor. Bu noktada hızlı karar vermek ve karakterini tanımak büyük önem taşıyor. Injustice: Gods Among Us ► GİRİŞ ► …KAYBEDEN BİZ OLACAĞIZ ► DETAYLAR ► PUANLAMA PUANLAMA OYNANABİLİRLİK -9PUAN- GRAFİK -9PUAN- EĞLENCE -9PUAN- SES – MÜZİK -9PUAN- 9 YAPIMCI - DAĞITICI • NETHERREALM STUDIOS • WARNER BROS. PLATFORM • PS3, XBOX 360, WiiU Injustice: Gods Among Us ► GİRİŞ ► …KAYBEDEN BİZ OLACAĞIZ ► DETAYLAR ► PUANLAMA